مقابله با مفاسد کلان اقتصادی در دستور کار دادستانی
کد خبر: 3684898
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
سالاری اعلام کرد:

مقابله با مفاسد کلان اقتصادی در دستور کار دادستانی

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادستانی کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه امر پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرائم سازمان یافته و مفاسد کلان اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 3 بهمن در تشریح جزئیات اقدامات دادستانی کرمان در ارتباط با حقوق عامه گفت: این کارگروه‌ها به تصدی معاونان دادسرا و قضات ویژه کار رصد و پیگیری امور عمومی جامعه را بر عهده گرفته‌اند و به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت و نظارت هستند.
وی افزود: دستورات قضائی متعددی از ابتدای سال جاری توسط قضات این کارگروه‌ها در راستای برطرف شدن موانع و مشکلات صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: دادستانی کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه امر پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرائم سازمان یافته و مفاسد کلان اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.
سالاری با بیان اینکه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی جزء فعال‌ترین کارگروهای دادسرای کرمان است، افزود: از ابتدای سال جاری دادسرای کرمان رسیدگی به چندین پرونده فساد کلان اقتصادی شامل رانت‌خواری و تضییع حقوق بیت‌المال که غالب آنها در بستر سیستم بانکی به وقوع پیوسته است را دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 کارگروه در این زمینه فعال هستند، تأکید کرد: با توجه به رسالت خطیر مدعی‌العموم و در راستای احقاق حقوق حقه مردم و بیت‌المال مسلمین با تمام توان حرکت می‌کنیم.
منبع: روابط عمومی دادگستری استان کرمان

captcha