پایان بیستمین جشنواره هنرهای اسلامی در شارجه
کد خبر: 3684936
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

پایان بیستمین جشنواره هنرهای اسلامی در شارجه

گروه بین‌الملل: بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی شارجه با عنوان «أثر» دیروز(سوم بهمن‌ماه) به کار خود پایان داد.

پایان جشنواره بین‌المللی «هنرهای اسلامی» شارجهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری alkhaleej.ae؛ این جشنواره به همت اداره امور فرهنگی وابسته به اداره فرهنگ و رسانه «شارجه» برگزار شد و شامل برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری بود که در مناطق مختلف امیرنشین شارجه برگزار شد.

بنابر اعلام برگزارکنندگان، بیستمین جشنواره بین‌المللی «أثر» با استقبال خوب علاقه‌مندان به هنر و خوشنویسی اسلامی، کارشناسان و اقشار مختلف مردم مواجه شد.

محمد ابراهیم قصیر، مدیر اداره امور فرهنگی وابسته به اداره فرهنگ و رسانه شارجه در این باره گفت: این جشنواره، یکی از فعالیت‌های ارزشمند در زمینه اهتمام به هنرهای اسلامی در سطح کشورهای عربی و جهان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در این جشنواره سالانه، شمار زیادی از هنرمندان برجسته جهان که از هنرهای اسلامی و در رأس آن، هنر خوشنویسی عربی تأثیر پذیرفته‌اند، شرکت کرده و جشنواره امسال در جذب و اقبال عمومی با رشته‌ها وشاخه‌های مختلف هنری موفق بود.

در بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی شارجه، 270 رخداد مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد که شامل برپایی نمایشگاه، سمینار و کارگاه‌های آموزشی بود و 28 نهاد و مؤسسه شارجه در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت داشتند.

این دوره از جشنواره شامل 44 نمایشگاه بود که بیشتر آن‌ها در موزه هنرهای شارجه، خانه خوشنویسان و مرکز هنر خوشنویسی و تزئینات عربی شارجه برگزار شد.

آثار هنرمندان و خوشنویسان 31 کشور عربی و خارجی در جشنواره به نمایش گذاشته شد، 43 هنرمند در این جشنواره حضور داشتند و 181 اثر هنری خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

همچنین در مدت برپایی جشنواره، 153 کارگاه آموزشی هنری، 46 سمینار و 27 پخش ویدیویی به اجرا درآمد.

یادآور می‌شود، بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی شارجه با عنوان «أثر» که در سال ۱۹۹۸ میلادی پایه‌گذاری شده است، از 22 آذرماه سال جاری در موزه هنرهای شارجه آغاز شد و برنامه‌های آن در مناطق مختلف امیرنشین شارجه برگزار شد/.

captcha