یادبود قربانیان مسجد کبک با حضور غیر مسلمانان
کد خبر: 3685030
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
شنبه برگزار می‌شود؛

یادبود قربانیان مسجد کبک با حضور غیر مسلمانان

گروه بین‌الملل: مراسم یادبود قربانیان حادثه تیراندازی مسجد کبک در آستانه نخستین سالروز این واقعه با حضور پیروان ادیان مختلف در مسجد النور در شهر سنت کاترینز (St. Catharines) کانادا برگزار می‌شود.

مراسم یادبود قربانیان حادثه مسجد کبک با حضور غیرمسلمانان / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از niagarathisweek، ائتلاف مبارزه با تروریسم منطقه نیاگارا (niagara) و جامعه اسلامی سنت کاترینز این مراسم را روز شنبه هفتم بهمن(27 ژانویه) برگزار خواهد کرد.

در شامگاه 29 ژانویه سال گذشته، دو فرد مسلح به محض پایان نماز عشا در مسجد و مرکز اسلامی شهر کبک به روی نمازگزاران آتش گشودند که در جریان آن شش نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

زکیه همدانی از اعضای جامعه اسلامی سنت کاترینز در این باره گفت: مراسم شنبه به معنای ادامه اعلام همبستگی مردم کانادا با مسلمانان است.

وی افزود: سال گذشته واکنش کانادایی‌ها نسبت به این حادثه بسیار دلگرم کننده بود و ما باید این همبستگی را حفظ کنیم تا نشان دهیم مسلمانان و مردم کانادا یکی هستند و در کنار هم قرار دارند.

کری پورتر (Karrie Porter) از اعضای ائتلاف مبارزه با تروریسم نیز گفت: ما در یک مبارزه واقعی علیه تروریسم و اسلام‌هراسی قرار داریم و اکنون زمانی خطیر برای نشان‌دادن این امر و بررسی آن است/.


 

مطالب مرتبط
captcha