زندگی تشکیلاتی تنها راه تداوم انقلاب اسلامی
کد خبر: 3685181
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

زندگی تشکیلاتی تنها راه تداوم انقلاب اسلامی

گروه معارف: حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: زندگی تشکیلاتی تنها راه تداوم انقلاب اسلامی است و همه باید به سمت فرهنگ سازی در این جریان بروند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان امروز در جمع فعالان فرهنگی استان همدان با بیان اینکه عده ای تلاش کردند نیروهای انقلابی را با برچسب «محافظه کاری» از میدان به در کنند اظهار کرد: این افراد در بازی نابرابر تبلیغاتی که برخی رسانه‌ها آن را محور قرار داده و عده‌ای از سیاسیون هم به آن دامن زدند نیروهای انقلابی را گریزان از تحول و منفعل قلمداد کردند.
وی تصریح کرد: به واقع کسانی که تلاش می کنند اصلاحات ایجاد کنند چه اصلاحاتی را با چه تفکری به ما القا می کنند؟ در حقیقت انقلابیون نه تنها محافظه کار نیستند بلکه تحول‌خواه هستند و این دارای دو وجه است نخست آنکه هویت انقلابی ما احیا می شود و بعد اینکه در روند انقلابی‌گری خود دستور کار خواهیم داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: متأسفیم که در عرصه معرفتی به ویژه در کتب درسی نوع آموزش و محتوای مطالبی که ارائه می‌شود مربوط به دو،سه سال قبل از انقلاب و حتی ۵ سال پیش از انقلاب اسلامی است در حالی که امروز نیازمند گزاره‌های تحولی در روند انقلابی‌گری هستیم.
وی در ادامه افزود: آنقدر به ارزشهای افراد انقلابی حمله شده که انقلابیون حفظ انقلاب را تنها وظیفه خود می‌دانند در حالی که هدف، تخریب فرهنگ غرب است که در عین حال ارزش‌های اولیه انقلاب هم حفظ می‌شود چراکه این عرصه، مبارزه می طلبد نه دفاع.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه وقتی حجاب مورد حمله است وظیفه ما دفاع از حجاب نیست متذکرشد: در این شرایط باید به بی‌حجابی‌های جهان حمله کنیم زیرا روحیه دفاع و محافظه‌گری بدون شک محکوم به شکست است و کسی که به حفظ حجاب در محله و شهر خود محدود شود نمی‌تواند حجاب را جهانی کند.
وی تشریح کرد: مسأله امروز ما کسانی نیستند که با میدان دادن به بدحجابی یا بی‌حجابی به دریوزگی رأی می‌افتند بلکه ما باید به فکر صادر کردن فرهنگ حجاب و جهانی کردن این تفکر باشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: یکی از مراجع معتبر دانشگاهی در این انتخابات نظرسنجی انجام داد که نشان می‌داد محبوبیت مسئولین کشور کاهش یافته بود به جز سردار سلیمانی که روحیه محافظه کاری نداشته و ندارد.


متدین محافظه کار از دایره انقلابیون خارج است
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه فرد متدین محافظه کار از دایره انقلابیون خارج است عنوان کرد: حفظ مسائل هیئتی و شرایط اجرای احکام دین و ... ذی قیمت است اما ما انقلاب نکردیم که صرفا نماز و هیئت و سایر احکام دین برجا باشد بلکه انقلاب باید تحول ساز باشد.
وی با اظهار به این امر که کار کردن برای حضور در میادین جهانی، فرد را آماده نگه می دارد بنابراین حفظ آمادگی دفاع است نه حمله گفت: تا قبل از انقلاب‘ اسلام فردی بود که بعد از انقلاب تبدیل شد به اسلام سیاسی به معنای کلان اجتماعی و تا اینجا پیش آوردیم اما این کافی نیست بلکه باید با تغییر سبک زندگی و شیوه حکمرانی دنبال زندگی تشکیلاتی و گروهی نباشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خودسازی در بستر کار گروهی ضرورت فرهنگ و جریان انقلابی امروز است که هم فداکاری و هم تلاش مضاعف می طلبد به همین علت ما نباید کار را دست دولت بدهیم که بعد منتظر اجازه و همراهی دولت باشیم.
وی تاکید کرد: مردم اگر متشکل نباشند میتوان آنها را فریب داد و رأی جمع کرد پس باید به این بصیرت برسیم که زندگی تشکیلاتی داشته باشیم و بصیرت کلان سیاسی یعنی حضور مردم در حماسه ۹ دی چون میدانند سقوط نظام بلایی بدتر از سوریه و عراق بر سر ما می آورد اما بصیرت جزئی را همه ندارند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه هرکس باید با پول خود کار کند زیرا تکاثر ثروت فسادآفرین است حتی اگر در بانک های جمهوری اسلامی ایران باشد گفت: هریک از شما باید شهید حججی تعاونی محله خود باشید، جان و سر ندهید بلکه کافی است کار کنید تا محور رشد محله خودشوید چراکه آمادگی برای ظهور تنها با کار جمعی اتفاق می افتد.
وی یادآور شد: برای انقلابی بودن نیازمند اهداف بلند انقلابی هستیم و جوانه جدید انقلاب این است که دولت کوچک شود، مرم قدرتمند شوند و استعدادشان را با هم به مشارکت بگذارند پس باید به فکر راه اندازی فرهنگ زندگی تشکیلاتی باشیم و همه در این روند گام بردارند.
این است که دولت کوچک شود، مرم قدرتمند شوند و استعدادشان را با هم به مشارکت بگذارند پس باید به فکر راه اندازی فرهنگ زندگی تشکیلاتی باشیم و همه در این روند گام بردارند.

captcha