ولايت‌مداری؛ رمز عظمت حضرت زینب(س) و پیروزی ارتش جهانی زینبی + عکس
کد خبر: 3685183
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
حجت‌الاسلام پناهيان عنوان کرد:

ولايت‌مداری؛ رمز عظمت حضرت زینب(س) و پیروزی ارتش جهانی زینبی + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: مؤلف کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» با بیان اینکه حضرت زینب(س) موجب بقای قیام کربلا و اربعین حسینی شد، گفت: ولايت‌مداری، رمز عظمت حضرت زینب(س) و پیروزی ارتش جهانی زینبی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جشن ميلاد حضرت زينب كبری(س) و آئين تجليل از پرستاران نمونه به همت شورای مردمی مساجد و دبيرخانه كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر و با همكاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر، شامگاه سوم بهمن‌ماه در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در این مراسم با اشاره به بزرگی مقام حضرت زينب(س) نزد خداوند سبحان، گفت: شاعران آئينی و حماسی در طول تاریخ برای نوحه‌خوانی و مصائب عمه سادت بيش از هزاران بیت سروده‌اند.

وی افزود: ارتش‌هایی با نام زینب و زینبیه با زبان‌های مختلف و با وحدت و فرهنگ خاص یک ارتش جهانی در زینبیه او شکل گرفته و ایجاد شده است؛ وجود بارگاه حضرت زینب(س) در كشور سوريه موجب شکست هم‌پیمانی 80 کشور به سرکردگی آمریکا در منطقه شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اينكه حضرت زینب(س) جزو 14 معصوم نیستند، ولی حرکات‌شان چقدر قدرت و برکت پیدا می‌کند، ادامه داد: خدا وقتی که به یک شخصیتی برکت و اثر بدهد باید دید چه لطفی شامل لطف همه و یک انسان شریف می‌شود و دختر حضرت اميرالمؤمنين علی(ع) جزو عجایب تاریخ است.

حضرت صديقه صغری(س) مقدمه‌ساز ظهور حجت خدا

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينكه حضرت صديقه صغری زینب كبری‌(س) مقدمه‌ساز ظهور حجت خدا هستند، اظهار کرد: زینبیه شام یک مقدمه‌ای برای تشکیل اربعین 20 میلیونی شد و آن چیزی که موجب بقا قیام کربلا و اربعین حسینی شد، حضرت زینب(س) بودند.

بهبود وضعيت اقتصادی ايران با بهره‌گيری از نفوذ فرهنگی در منطقه

وی با بیان اينكه خدمت کردن و کار کردن توفیق می‌خواهد، تصريح كرد: ایران با اقتداری که در منطقه دارد می‌تواند مشکلات اقتصادی موجود خود را با تعامل در منطقه حل کند. نفوذ فرهنگی، نظامی و سياسی ایران در منطقه دارای شرایط بسیار ممتاز و بالایی است، حال چرا از این نفوذ برای رونق اقتصادی و تجاری کشورمان در منطقه استفاده نکنیم. همان‌طور که می‌بینیم آمریکا و دیگر کشورهای استعماری غربی که مثل ما نفوذ فرهنگی، سیاسی و نظامی ندارند اما با یک قدرت واهمه‌ای دست به جذب سرمایه‌ها زده‌اند.

ادبیات آئینی و حماسی ما یک ادبیات مظلومیت است

مؤلف کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» با اشاره به اينكه ما با ادبیات بر آمده از فهم می‌توانیم نصرت الهی داشته باشیم، گفت: هنوز ادبیات ما یک ادبیات مظلومیت است و از طرف ديگر دشمن از قدرت ادبیات آئینی و حماسی ایران وحشت دارد و این حوزه نیازمند توجه و تقویت محتوایی و اهمیت بیشتر است و باید این هنر را داشته باشیم که بتوانیم از قدرت بالای زینبی بالاترین استفاده را ببریم.

قدرت نظامی، سیاسی و تکنولوژی عامل پیشرفت کشورهای ابرقدرت است

وی با اشاره به اينكه قدرت نظامی، سیاسی و تکنولوژی مراحل اولیه پیشرفت کشورهای پیشرفته و ابرقدرت است، اظهار کرد: همان‌طور که این آمریکای خبیث می‌تواند با تهدید پوچ و توهمی، پول در بیاورد، ایران هم می‌تواند با قدرت حقیقی در حوزه اقتصادی و تجاری، جذب سرمایه داشته باشد؛ ایران با استفاده از کارآمدی قدرت خود در منطقه، می‌تواند به فتح و نصرت دست پیدا کند و در کنار نفوذ نظامی، سیاسی، فرهنگی می‌تواند بهترین اقدام و عمل را در عرصه اقتصادی و تجاری داشته باشد.

انقلاب ايران به یک قدرت بازدارنده در منطقه مبدل شده است

حجت‌الاسلام پناهيان بيان کرد: دشمنان ما با قدرت نظامی که دارند، باز هم انقلاب اسلامی ايران یک قدرت بازدارنده در منطقه است و غرب زده‌ها نمی‌توانند جلوی آرمان‌های ارزشی نظام و مقدمه‌سازی ظهور را بگیریند.

ضرورت مطالعه تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) و حضرت اميرالمؤمنين(ع) توسط مردم

نويسنده کتاب «رهایی از تکبر پنهان» با تأكيد بر اينكه مردم جامعه باید تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) را مطالعه کنند، افزود: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بر روی مسائل و موارد بسیار صبر و طاقت داشتند و کاری می‌کردند که مسائل برای مردم روشن شود و کار ما نيز باید روشنگری باشد و مسائل را به شيوه روشن به جایی برسانیم.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينكه دعا معادل هر عمل خیری است، اظهار کرد: ولايت‌مداري رمز عظمت حضرت زینب(س) و پیروزی ارتش جهانی زینبی است. مصائب حضرت زينب(س) در كربلا برای امام زمانش بود که داشتند جلوی چشمانش شهیدش می‌کردند؛ این بانوی ولایت‌مدار از جایگاه و شأن امام زمانش دفاع کرد تا اسلام پا بر جا بماند و بر غم غربت حضرت حسین بن علی(ع) صبر و استقامت کرد.

در این مراسم که با مولودی‌خوانی سيدحسن هاشمی و اجرای گروه سرود «نسیم انتظار» کانون فرهنگی و هنری شهید محمد احمدی جوان همراه بود از شهناز پولادی، فرخنده مهبودی، سكينه كشتكار، سيده‌سكينه موسوی، معصومه بهرسی، هاجر عرب‌زاده، عبدالرسول غيب‌الهی، سجاد شريفی، محمدرضا پالويه و مهدی احمدی به‌عنوان پرستاران نمونه استانی در بخش همسران جانباز و مدافعان حرم توسط آيت‌الله صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر تجليل به عمل آمد.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی

captcha