نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویان مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3685241
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

نخستین دوره مسابقات مناظره دانشجویان مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فرهنگی: نخستین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی ویژه دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی در چهارمحال و بختیاری با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، فرید براتی صبح امروز چهارم بهمن‌ ماه در آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان که به میزبانی جهاد دانشگاهی برگزار شد، از عملیاتی شدن باشگاه دانشجویان علمی کاربردی با هدف اعتبار بخشی به دانشجویان این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان عضو هیئت موسس این باشگاه شدند که خوشبختانه مورد حمایت ستاد مرکزی دانشگاه قرار گرفتند و تامین مالی این باشگاه از طریق دانشگاه علمی و کاربردی تهران صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 500 مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی، گفت: دراین دانشگاه حدود پنج تا شش هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی کانون‌های دانشگاه علمی و کاربردی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: لازم است این کانون‌ها در مراکز مختلف دانشگاه راه‌اندازی شوند.
براتی به لزوم تصمیم‌گیری‌ بر مبنای خرد جمعی اشاره کرد و با یادآوری فراز و نشیب‌های جنبش‌ دانشجویی در ایران بعد از انقلاب اسلامی و تاثیراتی که این جنبش در مقاطع مختلف داشته است، افزود: نهادهای مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با هدف استفادهاز خرد جمعی ایجاد شده اند و با استفاده از این نهادها، دانشجویان و دانشگاه‌ها می توانند با ورود به مباحث مختلف، مباحث جامعه را مورد نقد قرار دهند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به واگذاری مسئولیت اجرای مناظرات دانشجویی به جهاددانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از سرمایه‌های انقلاب، دارای آثار و برکات بسیاری برای نظام بوده است.
وی با اشاره به اینکه به مناظرات دانشجویی به مثابه یک نهاد حزبی نگاه می‌شود، گفت: در این نهاد می‌توان روی مباحث مختلفی بحث کرد و مباحث مورد نقد و نظر فنی قرار گیرند که خروجی این مناظرات به خرد جمعی منتج می‌شود.
براتی از راه اندازی مرکز توسعه کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی استان و تهیه راهبردهای این مرکز خبر داد و افزود: امید است این مرکز در هفته‌های آینده و در دهه فجر افتتاح شود.
وی با اشاره به اهداف مناظرات دانشجویی از جمله فرهنگ‌سازی گفت و گو، گفت: اغتشاشات اخیر در کشور ناشی از رادیکالیزه شدن فضای سیاسی کشور بود در صورتی که اجرای این برنامه‌ها به طور منظم و با همفکری تمام اقشار، از رادیکالیزه شده فضای عمومی جامعه جلوگیری خواهد نمود.
براتی با اشاره به اینکه موضوع مناظرات این دوره اشتغال و مهارت است، گفت: دانشگاه علمی و کاربردی تنها متولی آموزش مهارتی در کشور است.
وی با بیان اینکه موضوع مناظره با مباحث استان انطباق کامل دارد، ادامه داد: در توسعه کلان استان دارای خلاء هایی هستیم که پیشنهاد می‌شود مناظراتی در این خصوص برگزار شود.
براتی افزود: در صورتی که مسئله توسعه استان با ورود سرمایه‌گذار حل شود قطعا 50 درصد از مسئله بیکاری حل خواهد شد و مابقی به فراگرفتن مهارت بستگی دارد.

 

captcha