فقط 47 میلیون تومان؛ بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی/اعلام طرح‌های مصوب
کد خبر: 3685317
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
حاج علی بیگی تشریح کرد:

فقط 47 میلیون تومان؛ بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی/اعلام طرح‌های مصوب

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به تخصیص بودجه 95 شورا گفت: این بودجه با یک سال تأخیر به مبلغ 47 میلیون تومان در نظر گرفته شده که همین مقدار هم هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است.

علیرضا حاج علی بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری نشست اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان گفت: اعتبار تخصیص یافته برای شورای توسعه استان، در سال 96، از بودجه سال 95 است که البته تاکنون به صورت کامل هم تخصیص پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: مبلغی که سال قبل برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان تخصیص شد 60 میلیون تومان بود که به هر کارگروه 20 میلیون تومان تخصیص یافت اما بودجه‌ای که امسال در نظر گرفته شده 47 میلیون تومان است یعنی کمتر از سال قبل.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: این مبلغ در سه کارگروه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و کارگروه پژوهش به صورت کشوری تقسیم شده درواقع برای کارگروه آموزش عمومی 49 درصد، برای کارگروه تبلیغ و ترویج 39 درصد و برای کارگروه پژوهش 12 درصد تعیین شده است که استان در تعیین این درصدها دخالتی ندارد.
وی افزود: در نشستی که اخیراً با حضور اعضای شورای توسعه استان برگزار شد با توجه به کم بودن اعتبار، پیشنهاد شد که به جای برگزاری چندین برنامه خُرد، برنامه‌های قرآنی مورد نیاز برگزار شود.
حاج علی بیگی افزود: در کارگروه آموزش عمومی با محوریت آموزش و پرورش متناسب با حساسیت بالای این حوزه، دوره‌های بازآموزی آموزگاران ابتدایی پیگیری خواهد شد، اداره قرآن آموزش و پرورش تاکنون خدمات بسیار خوبی در زمینه آموزش عمومی ارائه داده و همزمان با اجرای این طرح، مهارت افزایی مربیان طرح امین با مشارکت آموزش و پرورش و حوزه علمیه در دستور کار قرار دارد که شورای توسعه نیز به اجرای این طرح کمک می‌کند.
این مقام مسئول ادامه داد: با اعتبار ناچیزی که برای استان در نظر گرفته شده و حتی هنوز هم به طور کامل تخصیص نیافته است کار پژوهشی مهمی نمی‌توان انجام داد، اما با همکاری ارشاد و دانشگاه اراک به عنوان دبیر کارگروه پژوهش، نشست نقد و نظر شبهات قرآنی را با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و دبیران آموزش و پرورش، مدرسان و مربیان قرآنی و فعالان فکری و فرهنگی به صورت کارگاهی برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: در کارگروه تبلیغ و ترویج نیز انتقال آموزه‌های قرآنی از راه هنر از برنامه‌های دستور کار شورا خواهد بود، جهت رسیدن به این اهداف، سلسله برنامه‌های هنری به صورت کارگاهی در قالب ورک شاپ‌های آموزش محور، اجرایی می‌شود.
حاج علی بیگی افزود: در کارگاه‌ها ابتدا موضوعات مورد نیاز همچون آسیب‌های اجتماعی و مبانی آن در قالب پوستر، نقاشی، مستند کوتاه و تصویرگری برای هنرمندان تبیین می‌شود و پس از آن هنرمندان با ذهنی باز، آثار خود را خلق خواهند کرد، تهیه روزنامه دیواری توسط دانش آموزان کودک و نوجوان جهت انتقال مفاهیم و مبانی قرآنی نیز در همین راستا اجرایی خواهد شد.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: شورای توسعه با توجه به تخصیص بخشی از اعتبار، کار خود را آغاز کرده و از این پس، کارگروه‌های سه گانه باید جلسات مورد نظر را جهت تقسیم وظایف برگزار کنند.

captcha