نخستین رستوران کتاب ایران در چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود
کد خبر: 3685331
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
بنی مهدی بیان کرد:

نخستین رستوران کتاب ایران در چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود

گروه فرهنگی: مدیر اجرایی جشنواره پایتخت کتاب چهارمحال و بختیاری از راه‌یابی شهرکرد به بخش نیمه‌نهایی این رویداد فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، نخستین رستوران کتاب ایران در شهرکرد دایر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایرنا، نورالله بنی مهدی، مدیر اجرایی جشنواره پایتخت کتاب چهارمحال و بختیاری افزود: در چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب‌ ایران، شهرکرد از بین 150 شهر به مرحله دوم که شامل 20 شهر است راه یافت.
به گفته وی، شهرکرد در این دوره با 220 ایده جدید ترویج کتاب‌خوانی و بیش از 500 تفاهم‌نامه در قالب 20 جلد جزوه شرکت کرده است.
بنی مهدی افزود: یکی از ایده‌های مطرح‌شده که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، راه‌اندازی نخستین رستوران کتاب ایران در شهرکرد با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد ریالی است.
مدیر اجرایی جشنواره پایتخت کتاب چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس طرح ارائه‌شده و تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین رستوران کتاب ایران، مرحله اول آن در خردادماه سال 1397 راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وی، این رستوران کتاب شامل یک سالن پذیرایی به شکل سالن مطالعه می‌باشد که به صورت مدرن و سنتی ساخته می شود.
بنی مهدی افزود: در این رستوران بیش‌ از 4 هزار عنوان کتاب با موضوع بندی در دسترس مراجعه کنندگان قرار می گیرد.
به گفته وی، براساس شعار این رستوران به هر نفر بار مراجعه به رستوران و کافی شاپ یک کتاب هدیه داده می شود.
بنی مهدی افزود: از موارد دیگر رستوران کتاب میزهای تعبیه شده برای نابینایان است که می توانند داستان گوش دهند
وی یادآور شد: در این رستوران در روزهای اعلام شده طبق یک برنامه پرده خوانی اجرا خواهد شد.
مدیر اجرای طرح پایتخت کتاب چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است در تاریخ 15 بهمن از عوامل اجرایی استان ها و شهرداران این بیست شهر در تهران با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تجلیل شود
به گزارش ایرنا، از 2 سال پیش تاکنون شهرکرد به عنوان یکی از گزینه های شهرهای کتاب ایران مطرح و سال گذشته نیز این شهر یکی از سه گزینه نهایی پایتخت کتاب ایران بود.
پایتخت جهانی کتاب عنوانی است که هر سال از سوی سازمان جهانی یونسکو به شهری که بیشترین تلاش را در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتابخوانی انجام می دهد، اطلاق می شود.
طرح پایتخت کتاب براساس مستندات ارائه شده پیرامون توسعه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های کتابخوانی، تعداد مولفان، تعداد کتاب های چاپ شده در یک سال و دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه تعیین می شود.
هم اکنون بیش از 50 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری با بیش از 23 هزار عضو وجود دارد و نشست های کتابخوانی هر هفته در این استان برگزار می شود.

captcha