لزوم توجه ویژه دولت و خیران به بیماران سرطانی خراسان شمالی
کد خبر: 3685650
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

لزوم توجه ویژه دولت و خیران به بیماران سرطانی خراسان شمالی

گروه اجتماعی: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه طرح سلامت در خراسان شمالی راه به جایی نبرده و بسیاری از بیماران برای تامین هزینه های درمان خود مشکلات زیادی دارند، گفت: دولت حمایت مناسبی از بیماری های خاص ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد ظهر دیروز در خطبه های عبادی سیاسی مرکز استان در محل مصلی امام خمینی(ره) بر حمایت از بیماران سرطانی تاکید کرد و افزود: تامین هزینه های درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده های بی بضاعت کمر شکن است.

وی با اشاره به حمایت های ضعیف دولت از بیماران خاص به ویژه مبتلایان به سرطان از مردم خواست تا با کمک های نقدی خود به انجمن های سرطانی از این بیماران حمایت کنند.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده دو هزار و 809 پرونده برای مبتلایان به سرطان در خراسان شمالی تشکیل شده است، اضافه کرد: طبق این آمار بیشترین ابتلا به سرطان مری است و هزینه های درمان این بیماری در مواردی به 50 الی 70 میلیون تومان می رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه طبق گفته پزشکان امید به بهبود بیمار سرطانی وجود دارد، از مردم خواست تا با کمک به انجمن های خیریه از جمله انجمن عطوفت به یاری و درمان این بیماران بشتابند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام دهه فجر اشاره کرد و با اشاره به تقارن این ایام با دهه فاطمیه، تصریح کرد: حرمت این ایام حفظ شود.

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری دهه نخست از چهارشنبه هفته آینده در محل مصلی بجنورد برگزار می شود.

وی از بانوان خواست تا زندگی و ساده زیستی این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند و با اشاره به کمک های ایشان در امرار معاش و زندگی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی فقط مخصوص آقایان نیست و بانوان با هنر ظریف خود با تاسی از الگوهای دینی کمک حال اقتصاد خانواده باشند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مستندسازان جوان انقلاب که امر ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی را بر عهده دارند، گفت: جوانان در مستند سازی باید انقلابی بیاندیشند و روحیه انقلابی را در امور خود اعمال کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در همین راستا نقد منصفانه را مهم دانست و افزود: هنرمندان از ابزار هنر برای ماندگاری پیام انقلاب بهره ببرند و در این زمینه تحلیل همراه با خردورزی مهم است.

وی رزمایش اخیر محمدرسول الله توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیز معرفی اقتدار ایران اسلامی به دنیا ذکر کرد و یادآور شد: این رزمایش پیامی برای مستکبرین عالم به همراه داشت که رزمندگان این کشور در هوا، دریا و زمین آماده دفاع همه جانبه از وطن خود هستند.

وی عزت آفرینی نیروهای انقلابی را دستاورد بزرگ انقلاب و یادگار امام راحل(ره) دانست و خاطرنشان کرد: روزی که امام آمد دشمنان دیرینه اسلام با اربابانشان رفتند، عزت رحمت و قدرت آمد و ذلت، قساوت و زبونی رفت.

نماینده ولی فقیه د ر خراسان شمالی ادامه داد: قرآن کریم می گوید وقتی دنباله ستمگران قطع می شود الحمدلله بگویید و دوازدهم بهمن ماه روز قدردانی از نعمات خداوند است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه دسیسه های دشمنان برای واژگونی هواپیما و ترور امام ره به جایی نبرد، اضافه کرد: امام خمینی(ره) تمام عمر خود دین خدا را تبلیغ و یاری کرد و در لحظات حساس زمانی نیز خداوند متعال به یاری وی شتافت و انقلاب را پیروز کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بازگشت سلامت سربازان مدافع حرم خراسان شمالی را تبریک گفت و اظهار کرد: خداوند یاری گر جبهه حق است و مدافعان حرم مورد دفاع و حمایت خداوند متعال هستند.

captcha