استعدادهایی که در گروه‌های سرود و تواشیح به هدر می‌رود + صوت و عکس
کد خبر: 3685683
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
پوراحمدی:

استعدادهایی که در گروه‌های سرود و تواشیح به هدر می‌رود + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: ولی الله پوراحمدی با بیان اینکه بر خودم حرام دانستم که شاگردم در گروه‌های سرود و تواشیح حضور داشته باشد، گفت: نوجوانی که می‌تواند در آینده قاری قرآن مطرحی شود، در دوران نوجوانی از صدای خوبش در گروه‌های تواشیح و سرود استفاده می‌کنند و بعد او را راحت به فراموشی می‌سپارند.

هدر رفتن استعدادهای قرآنی در گروه های سرود و تواشیح+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حاج ولی‌الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی جمعه، 6 بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در امامزاده حسن(ع) واقع در میدان ابوذر(فلاح) با حضور حبیب‌الله پوراحمدی، مسعود سیاف زاده و حسین نجفلو از قاریان ممتاز کشورمان و جمعی از قرآن‌آموزان نوجوان برگزار شد.

در این جلسه قرآن، اعضا به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و پوراحمدی، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

در خلال تلاوت‌ها، حاج ولی خطاب به شاگردانش تصریح کرد: من برای خودم حرام دانستم که شاگردم برود سرود و تواشیح بخواند و یا به سمت مداحی برود. نوجوانی که می‌تواند قاری بین‌المللی و بزرگی شود در دوران کودکی، دورانی که صدایش خیلی خوب است، می‌برند و در گروه‌های تواشیح و سرود از این بچه استفاده می‌کنند و پول درمی‌آورند. بعد از اینکه از این بچه کار کشیدند و صدایش دورگه شد، کنار می‌گذارند و یا خودش خود بخود کنار می‎رود.

هدر رفتن استعدادهای قرآنی در گروه های سرود و تواشیح+صوت و عکس

حاج ولی الله پوراحمدی با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای این گروه‌های سرود را تشکیل می‌دهند که متخصص نیستند گفت: نهایت این است که این گروه در دیدار با مقام معظم رهبری اجرا می‌کند و دو سال بعد همه اعضای گروه متفرق می‌شوند.

حسن ختام این جلسه تلاوت قاریان ممتاز، حسین نجفلو، مسعود سیاف‌زاده و حبیب الله پوراحمدی بود که آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

ولی‌الله پوراحمدی، متولد سال ۱۳۳۷ در همدان است، تلاوت قرآن را از سال ۱۳۵۷ و با شروع انقلاب اسلامی آغاز کرده است، چهار فرزند دارد و جانباز جنگ تحمیلی است. معلم معارف اسلامی و عربی و بازنشسته آموزش و پرورش است. در منطقه ۱۷ تهران که معروف به منطقه چهار هزار شهید است، رشد یافته است و هم اکنون نیز تمام‌وقت در خدمت قرآن و البته آموزش آن به خردسالان و نوجوانان است.

هدر رفتن استعدادهای قرآنی در گروه های سرود و تواشیح+صوت و عکس

پوراحمدی خدمت اساتیدی همچون مرحوم محمد غفاری، مرحوم حسین صبحدل، مرحوم علی اربابی، سیدمحسن خدام‌حسینی، سیدمحسن موسوی‌بلده و ... به صورت مستقیم و یا غیر‌ مستقیم بهره‌مند شده‌ است و‌ در حال حاضر نیز در جلسات خدام‌حسینی حضور پیدا می‌کند.

این پیشکسوت قرآنی‌ شاید بیش از ۱۰ سفر به کشورهای مختلف همچون ماداگاسکار، پاکستان، ترکیه، گابن، امارات، کنیا و چند کشور دیگر که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورای عالی قرآن، سازمان اوقاف بوده است، داشته است.

یادآور می‌شود، این استاد پیشکسوت به مدت چهار سال است که این جلسه قرآن را اداره می‌کند و توانسته است حدود ۱۳۰ قرآن‌آموز را تربیت کند.

در ادامه، تلاوت‌ها و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

حبیب الله پوراحمدی

کد
مسعود سیاف‌زاده
کد
captcha