جزئیات گردهمایی مسئولان رادیوهای قرآن در قاهره
کد خبر: 3685948
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

جزئیات گردهمایی مسئولان رادیوهای قرآن در قاهره

گروه بین‌الملل: چهارمین گردهمایی مسئولان شبکه‌های رادیویی قرآن جهان اسلام در حالی از امروز (8 بهمن‌ماه) در قاهره آغاز می‌شود که مبارزه با تندروی محور این گردهمایی سه روزه است.

جزئیات گردهمایی مسئولان رادیوهای قرآنی در قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز؛  چهارمین گردهمایی مسئولان شبکه‌های رادیویی قرآن جهان اسلام وابسته به اتحادیه رادیوهای اسلامی از امروز در مقر انجمن ملی رسانه مصر آغاز می‌شود.

انجمن ملی رسانه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این گردهمایی نقش رادیوهای قرآنی در مواجهه و مقابله با پدیده غلو و افراط‌گرایی بررسی می‌گردد.

حسین زین، رئیس انجمن ملی رسانه مصر، سخنران جلسه افتتاحیه این گردهمایی است که به بیان تجربه رادیوقرآن مصر در مقابله با افراط‌گرایی و برنامه انجمن ملی رسانه مصر در این زمینه می‌پردازد.

سالم ولد بوک، مدیرکل اتحادیه رادیوهای اسلامی؛ زینب وکیل؛ معاون دبیرکل کمیته تربیت، علوم و فرهنگ مصر به همراه نمایندگانی از مرکز اسلامی الازهر و دارالافتای مصر از جمله مهمانان آیین افتتاحیه این گردهمایی هستند.

شوقی علام، مفتی مصر در جلسه افتتاحیه این گردهمایی به سخنانی پیرامون «مقابله با اندیشه افراط‌گرایی» می‌پردازد و اسلم سیدی مصطف، عالم اسلامی موریتانی نیز در خصوص «افراط‌گرایی و تروریسم؛ انگیزه‌های و راه‌های درمان آن» سخنرانی می‌کند و همچنین، تجربیات رادیوهای اسلامی در زمینه آگاهی‌بخشی نسبت به خطرات و پیامدهای غلو و تندروی تبیین می‌شود.

گفتنی است، در این گردهمایی نمایندگانی از کشورهای کویت، عمان، امارات، موریتانی، مالزی، عربستان، سنگال، بحرین، اردن و الجزائر حضور دارند و این گردهمایی تا روز سه شنبه (10 بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت/.

captcha