شیعیان واقعی در نگاه حضرت زهرا (س) عمل کنندگان به دستورات الهی هستند
کد خبر: 3686132
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

شیعیان واقعی در نگاه حضرت زهرا (س) عمل کنندگان به دستورات الهی هستند

گروه فرهنگی: امام جمعه قزوین با بیان اینکه شیعیان واقعی در نگاه حضرت زهرا (س) عمل کنندگان به دستورات الهی هستند، گفت: ائمه اطهار (ع) شاگردان سیره حضرت صدیقه کبری (س) بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم افتتاحیه نیمسال جدید حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به آغاز ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اظهار کرد: ذکر در زندگی این بانوی بزرگوار بسیار برجسته بود؛ اهل ذکر کسانی هستند که ارتباط دائمی با خدای متعال دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: زمانی‌که از ائمه (ع) ما سوال می‌پرسند سیده زنان عالم، حضرت زهرا (س) است یا حضرت مریم (س)؟ آن‌ها می‌فرمایند هر دو «سیدة‌نساء» هستند؛ اما حضرت مریم (س) سیدة‌نساء زمان خود بود و حضرت زهرا (س) سیدة‌نساء اولین و آخرین و برای دنیا و آخرت است.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: در روایت آمده است که اگر حضرت فاطمه (س) یا حضرت علی (ع) نبودند کُفوی [نظیر] برای ازدواج آن‌ها پیدا نمی‌شد، باتوجه به این روایت می‌توان گفت همه ستایش‌ها و تمجیدهایی که از زبان پیامبر (ص) و دیگر ائمه نسبت به امیرمومنان (ع) شنیده‌ایم برازنده حضرت صدیقه کبری (س) هم است؛ زیرا این دو بزرگوار کُفو یکدیگر هستند.
وی بیان کرد: زمانی‌که ما حضرت زهرا (س) را اهل ذکر می‌شناسیم باید در عالم طلبگی نیز همه ما پایه مسائل مختلف را با ذکر قرار دهیم و ذکر را به گونه‌ای آسمانی نکنیم که مردم آن را دور از دسترس بدانند.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که قرآن ذکر است گفت: ما باید با قرائت و مطالعه تفسیر قرآن، اصل معنای این کلام الهی را درک کنیم و با جاری شدن قرآن در زندگی قدمی در مسیر اهل ذکر شدن برخواهیم داشت، باید با قرآن و کلام الهی، مشکلات زندگی خود را رفع کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: یکی از دلایل این‌که ما در زندگی خود دچار مشکل می‌شویم این است که به تذکرات قرآنی توجه لازم را نداریم و زمانی هم که گره‌ای در کار ما ایجاد می‌شود به دنبال رفع ایراد کار خود در قرآن نمی‌رویم.
وی عنوان کرد: ائمه ما شاگردان سیره حضرت صدیقه کبری (س) هستند و درس آموخته مکتب ایشان بودند، ما این مربی بودن و سازندگی حضرت را در اخلاق و رفتار، کمتر مورد توجه قرار داده‌ایم در صورتی‌که بانوان باید به این موضوعات بیشتر بپردازند.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: «اگر ما عبادت‌های خالص خود را به آسمان بفرستیم از ملکوت آسمان خداوند برترین مصلحت‌ها را به سوی ما خواهد فرستاد»، اگر ما غیبت، تهمت و بدخواهی نسبت به دیگران را به سوی خداوند بفرستیم نباید انتظار بارش رحمت، برکت، حکمت و معنویت را داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز عده‌ای با سخنان نادرست خود تلاش می‌کنند ذائقه مردم را نسبت به معنویت و دینداری تغییر دهند؛ در صورتی‌که باید حقایق زندگی، دین و سیره ائمه (ع) به مردم گفته شود؛ آیا کسانی‌که به دنبال وارونه نشان دادن اصل و اساس و اهداف متعالی زندگی هستند، خوبی و خیر مردم را می‌خواهند؟
امام جمعه قزوین بیان کرد: غربی‌ها که در بحران معنویت به سر می‌برند، نمی‌توانند برای ما برنامه زندگی تعریف کنند؛ ما نیازمند اختراع مکتب جدیدی نیستیم؛ بلکه ما صاحب مکتب عاشورا، غدیر و فاطمیه هستیم که باید مردم را رهرو این مسیر کنیم.
وی تاکید کرد: زمانی‌که ذائقه مردم را تغییر دهند برای اهل دین مشکل خواهد بود که بیان کنند؛ یکی از عوامل بروز زلزله گناه مردم است، ما معتقدیم هیچ معلولی بدون علت صورت نمی‌گیرد؛ یعنی کسی در عالم وجود دارد که نیروی او بزرگترین نیروی هستی است که باد، باران، گسل، برف و همه حوادث با خواست او صورت می‌گیرد و این مسائل هیچ منافاتی با مسائل علمی ندارد.
آیت‌الله عابدینی گفت: رسالت طلبگی ما این است عوامل الهی و معنوی و نقش خداوند در عالم هستی را برای مردم بیان کنیم؛ شیعه واقعی در کلام حضرت زهرا (س) کسی است که به آن‌چه خدای متعال دستور داده عمل کند و از چیزی که نهی کرده دوری کند.
وی یادآور شد: در کتاب مصباح‌الشریعه امام صادق (ع) می‌فرمایند:«کسی‌که مغرور و فریب خورده دنیا باشد در دنیا مسکین و زمین‌گیر و در آخرت هم مغبون است؛ زیرا این فرد برترین‌ها را به پست‌ترین‌ها فروخته است؛ گاهی ما فریفته سلامتی جسم، فرزندان، مال، مقام، زیبایی و پیشرفت خود می‌شویم در صورتی‌که در قیامت هیچ کدام از این مسائل به کار ما نخواهد آمد.
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: یکی از نام‌های قیامت «یوم‌التّغابن» است؛ یعنی هرکس هرچقدر هم کار کرده باشد مغبون است؛ زیرا گران‌ترین مسائل مثل عمر، جوانی و کرامت را می‌دهیم و از دنیا یک مشت آجر و سیمان می‌گیریم که این موارد پس از مرگ وبال گردنمان خواهد شد.
وی ادامه داد: زمین‌گیری و مسکین بودن این افراد به این دلیل است که فقط دنبال قدرت، مال و مقام در دنیا هستند، همچون برخی مسئولان کشور که در خانه‌های مجلل زندگی می‌کنند این افراد لیاقت ملکوتی شدن را از دست می‌دهند و برخی دیگر با پذیرش ذلت چیزی از دنیا هم عاید آن‌ها نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: خداوند از ما اخلاص و عبادت احرار را می‌خواهد؛ اما ما بنده نفس خود هستیم و فریفته تکاثرها و داشته‌های خود می‌شویم و تا زمانی‌که قبر را ملاقات نکنیم متوجه اشتباهات خود نمی‌شویم و دنبال غیرخدا می‌رویم.

captcha