بدرقه محسن سلیمانی به آرامگاه ابدی در هوای برفی+عکس
کد خبر: 3686320
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

بدرقه محسن سلیمانی به آرامگاه ابدی در هوای برفی+عکس

پیکر مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی كشورمان در صربستان عصر دیروز(8 بهمن ماه) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) در دل خاک آرام گرفت.

بدرقه محسن سلیمانی به آرامگاه ابدی در برف+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان عصر دیروز (8 بهمن ماه) با حضور ریئس، معاونین، مدیران و كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از نویسندگان و علاقمندان به حوزه ادبیات و نشر كشور و خانواده آن مرحوم در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

پیكر مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان بعد از اقامه نماز میت توسط حجت‌‌الاسلام سید احمد حسینی‌الست، باحزن و اندوه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س)  به خاك سپرده شد.

بنابر اعلام این خبر، محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، روز دوشنبه 2 بهمن‌ماه بر اثر ایست قلبی در محل مأموریت خود دار فانی را وداع گفت.

 او حدود 2 سال قبل مسئولیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان را به عهده داشت. وی ضمن اینکه سال‌ها کارشناس ارشد امور فرهنگ بین‌الملل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده، چند سالی نیز نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان (لندن) و آمریکا (نیویورك) بود.

مرحوم سلیمانی در سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد و در رشته ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شد و در همین رشته مدرک دکتری گرفت. سلیمانی فعالیت در حوزه ادبیات را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و مجموعه‌های داستانی، حدود ۱۰۰ اثر را تألیف و ترجمه کرد.

زنده‌یاد سلیمانی علاوه بر ترجمه و تألیف، در رادیو و تلویزیون نیز نویسندگی کرد و در حدود هفت سال در مطبوعات قلم زد. وی همچنین دبیری سرویس ادبیات و هنر در نشریات و روزنامه‌های مختلف از جمله همشهری را به عهده داشت. سلیمانی سردبیری فصلنامه‌های متعددی از جمله جنگ سوره‌ها را نیز به عهده داشته است.

آن مرحوم پیش از این دو بار داور کتاب سال و یک بار هم داور جایزه ادبی جلال آل‌احمد و یک سال عضو هیأت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده است/.

captcha