چالش خطوط قرمز در آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3686369
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
راستینه عنوان کرد:

چالش خطوط قرمز در آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه سلامت ــ رئیس بنیاد آسیب‌های اجتماعی از وجود برخی تابو‌ها در مسئله آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوارض ناشی از آن انتقاد کرد.

چالش خطوط قرمز در آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
 
مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به وجود برخی تابو‌ها در مسأله آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوارض ناشی از آن مانند بیماری ایدز اظهار کرد: هدف ما این است که بتوانیم این تابو‌ها را برطرف کرده و با کار آموزشی، فرهنگی و نظارتی بتوانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.
وی افزود: متأسفانه از سوی برخی از کسانی که باید در این حوزه به کار آموزشی بپردازند اعلام می‌شود نمی‌توانیم در مورد مشکلات بگوییم، چرا که برای دانش‌آموزان زود است که در این رابطه با آنان سخن بگوییم، متأسفانه این سخن و تفکر قشنگ نیست، بچه‌های امروزی مانند بچه‌های دیروزی نیستند که نمی‌شد بسیاری از چیز‌ها را به آن‌ها گفت، امروزه این بچه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای همه چیز را می‌بینند لذا صحبت نکردن در این مورد و آموزش ندادن راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها خطا است.
راستینه با بیان اینکه خط قرمز قرار دادن در دفاع از فرهنگی دینی و ملی اشتباه محض است، گفت: دشمنان برای حمله فرهنگ ما هیچ خط قرمزی قائل نیستند چرا ما باید برای دفاع از ارزش‌ها خط قرمز قرار می‌دهیم؟ و برای خود تابو تعریف کنیم؟ ما می‌بینیم در ماهواره تبلیغ قرص‌ها و ابزار‌های جنسی بدون هیچ محدودیتی پخش می‌شود، اما تا ما می‌خواهیم در این رابطه صحبت کنیم همه به ما حمله می‌کنند که نباید چیزی بگوییم.
مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این جای تأسف است که برخی از مدیران ما می‌گویند نباید این حرف‌ها و آموزش‌ها را به کودکان بدهیم با این استدلال که کودکان و نوجوانان نباید گوششان با این حرف‌ها آشنا شود حتی نسبت به آموزش خطرات سیگار هم چنین می‌گویند، درست است گوششان با سیگار آشنا نیست، اما در حال مصرف آن هستند!
وی بیان کرد: ما تلاش‌ها و رایزنی‌های خود را برای برطرف کردن این تابو‌ها انجام می‌دهیم چرا اگر بخواهیم با آسیب‌های اجتماعی و عوارض آن مقابله کنیم چاره‌ای جز کار آموزشی و فرهنگی و نظارتی نداریم.
captcha