دبیرخانه شورای اجتماعی محلات همدان در دهه فجر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3686559
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

دبیرخانه شورای اجتماعی محلات همدان در دهه فجر افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان گفت: با همکاری اعضای شورای اسلامی و شهرداری شهر همدان دبیرخانه شورای اجتماعی محلات در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران (ایکنا) از همدان، رضوان سلماسی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان درباره لزوم اجرای طرح شورای اجتماعی محلات اظهار داشت: طرح شورای اجتماعی محلات طرحی است که در آن از تعامل و همکاری همه اقشار، سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی شهر برای مشارکت آگاهانه، ارادی و داوطلبانه در راستای تقویت فعالیت‌های جمعی استفاده می‌شود.

وی افزود: شورای اجتماعی محلات در راستای تقویت و افزایش مشارکت‌های مردمی برای اداره شهر، تقویت محلات، کاهش مشکلات موجود در آنها و همچنین نهادینه‌سازی نظارت‌های همگانی طراحی‌شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان با اشاره به اینکه این طرح ارتقای سطح آموزشی و همچنین آموزش فرهنگ اجتماعی شهروندی در همه ابعاد و سطوح را مدنظر دارد، گفت: این طرح در حقیقت یک گروه اجتماعی است که وظیفه آن ایجاد فضای مشارکتی در محله به‌منظور حفظ حیات اجتماعی محلات است.

وی تصریح کرد: رشد مشارکت‌های بانوان محله، نوجوانان و جوانان، فرهیختگان و نهادهای مردمی در راستای توسعه اقتصاد محله ، افزایش مشارکت‌های مردمی با نهادهای دولتی و محله‌ای، توجه به محرومان و مستضعفان موجوددر محله و همچنین تقویت فرهنگ توجه به سالمندان و همسایگان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سلماسی عنوان کرد: با توجه به اثرگذاری هر شهروند در مدیریت محلات شهر، این طرح می‌تواند در ایجاد حس تعلیق به شهر و ایجاد اعتماد عمومی به‌ویژه به نهاد شهرداری در بین شهروندان کمک کرده و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، کشف خلاقیت و غیره در شهر شود.

وی بابیان اینکه طرح شورای اجتماعی محلات برگرفته از طرح شورای اجتماعی محلات در شهر مشهد بوده و در حال حاضرنیز شهر بیرجند در حال اجرای این طرح می‌باشد اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر همدان در دور چهارم پس از بررسی‌های فراوان این طرح را مصوب کرده و دستورالعمل اجرایی آن را آماده کردند که متاسفانه به مرحله اجرا نرسید.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان ابراز کرد: با توجه به ارزشمند بودن این طرح اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان با اتفاق‌نظر تصمیم به اجرایی کردن این طرح در همدان گرفته‌اند و امیدواریم این طرح را به‌صورت رسمی در دهه فجر آغاز کنیم.

وی افزود: هرچند به دلیل حجم گسترده فعالیت‌ها و برنامه‌های پایان سال شهرداری همدان برای آماده‌سازی بودجه و تعرفه‌ها، پیشرفت کار کند بوده و مورد دلخواه نیست اما مراحل اجرایی این کار به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که بتوانیم دبیرخانه شورای اجتماعی محلات را در دهه فجر افتتاح کنیم.

منبع: تسنیم

captcha