سفرهای عتبات در طول سال، تحت‌الشعاع اربعین نیست/ آمادگی کامل برای سفرهای نوروزی
کد خبر: 3686699
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
مرتضی آقایی:

سفرهای عتبات در طول سال، تحت‌الشعاع اربعین نیست/ آمادگی کامل برای سفرهای نوروزی

گروه جامعه: سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل تقارن مناسبت نوروز با ماه رجب، علاقه‌مندی برای زیارت عتبات عالیات فزونی می‌یابد که ما برای این شرایط آمادگی کامل داریم و پیش‌ ثبت نام آن را از پنج‌شنبه 12 بهمن ماه آغاز می‌کنیم.

سفرهای عتبات در طول سال، تحت‌الشعاع اربعین نیست/ آمادگی کامل برای سفرهای نوروزی

مرتضی آقایی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سوال که آیا میزان علاقه‌مندی مردم برای زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین از سفرهای عتبات در طول سال کم نکرده است؟ گفت: با توجه به مطالعاتی که در این زمینه داشته‌ام این مطلب را نمی‌توانم تایید کنم، زیارت عتبات عالیات و حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در همه ایام سال برای مردم ما موضوعیت دارد.

آقایی تصریح کرد: البته که زیارت باعظمت اربعین متقاضیان و علاقه‌مندان خود را دارد اما خیلی از مردم علاقه‌مند تشرف به عتبات در مناسبت‌های مختلف دیگر همچون نوروز، ماه رجب، شعبان و محرم نیز هستند بنابراین سفرهای زیارتی عتبات عالیات در طول سال، تحت‌الشعاع زیارت اربعین قرار نمی‌گیرد.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: برای مثال معمولاً در مناسبت نوروز میزان علاقه‌مندی برای زیارت عتبات عالیات بالا است؛ به خصوص این‌که نوروز امسال با ماه رجب هم مقارن شده است، ماهی که 13 رجب، ولادت امیرالمومنین(ع) و 27 رجب بعثت پیامبر اسلام(ص) در آن واقع است پس به نظر می‌رسد نوروز امسال علاقه‌مندان بیشتری میل به زیارت عتبات عالیات دارند.

آقایی بیان کرد: ما برای این شرایط، آمادگی کامل داریم؛ مشتاقان زیارت عتبات عالیات برای اعزام‌های 23 اسفند 96 لغایت 20‏‏ اردیبهشت 97، می‌‎توانند از روز پنجشنبه 12 بهمن ماه با مراجعه به سامانه www.atabat.haj.ir برای پیش ثبت نام سفرهای عتبات این دوره اقدام و اطلاعات جانبی را کسب کنند.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت بار دیگر ضمن درخواست از مردم برای احراز اعزام‌های غیرمجاز، گفت: برخی از افرادی که در حوزه گردشگری و زیارت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز نیستند، از عدم آگاهی بعضی از مردم سوء استفاده می‌کنند و خدای ناکرده حوادثی به وجود می‌آید که زیان‌بار است، در اربعین سال گذشته اتفاق تروریستی «حله» را داشتیم و امسال هم متاسفانه شاهد حادثه آتش سوزی در هتل نجف بودیم، این‌ها همه بخاطر این است که افراد منفعت‌طلب برای سودهایی ناچیز از طریق غیر قانونی اقدام به اعزام زائر می‌کنند، بنابراین درخواست من از مردم این است که دقت بیشتری در بررسی مجوز کاروان مورد نظر داشته باشند.

آقایی تاکید کرد: طبق قانون، تنها و تنها، دفاتری که از سازمان حج و زیارت مجوز دارند می‌توانند به اعزام زائران عتبات مبادرت ورزند.

captcha