اعزام 3100 دانشجوی قمی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس
کد خبر: 3686724
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

اعزام 3100 دانشجوی قمی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

گروه اجتماعی: مسئول اردویی راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم گفت: 3100 تن از دانشجویان قمی اسفند ماه امسال راهی سفر معنوی راهیان نور می شوند.

مجتبی سیاری در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، با اشاره به اعزام دانشجویان به سفر راهیان نور عنوان کرد: همه باید قدر راهیان نور را بدانیم؛ ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به صورت هنرمندانه به نسل جوان و آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار کرد: نشر فرهنگ دفاع مقدس و تحکیم پیوند عاطفی میان نسل جوان و دفاع مقدس می تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد.
مسئول اردویی راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم گفت: در جهت انجام سفر راهیان نور برنامه‌ریزی‌‎های لازم اتخاذ شد و قرارگاه شهید علم‌الهدی فعالیت های خود را در خصوص اعزام آغاز کرد؛ با برنامه ریزی های صورت گرفته 3100 تن از دانشجویان قمی اسفند ماه امسال راهی سفر معنوی راهیان نور می شوند که از این میان 950 نفر برادر هستند.
وی بیان کرد: در سفر امسال راهیان نور، مناطق جنوب در استان‌های خوزستان، ایلام و مناطق دریایی هرمزگان و بوشهر را مد نظر قرار داده ایم.
سیاری بیان کرد:برنامه های دانشجویی جهت اعزام در دست اقدام است و در این ارتباط این قرارگاه دومین جلسه خود را با حضور روسای دانشگاه های استان و مسئولان استان از جمله معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به عنوان مسئول کمیته دانشجویی ستاد راهیان نور برگزار کرد.
وی ادامه داد: 4 فعالیت مهم در خصوص امور اجرایی، ثبت‌نام، اعزام و پشتیبانی در حال برنامه ریزی است، در این راستا فراخوان ثبت نام در دانشگاهها اعلام شده و در حال حاضر نیز الویت اعزام با دانشجویان بار اولی می باشد.
مسئول اردویی راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد: جلسات اندیشه‌ورز در برگزاری سفر انجام گرفته و تاکنون 11 جلسه با حضور راویان و افراد صاحب نظر در حوزه راهیان نور و دانشجویان برگزار شده است که تا زمان اعزام ادامه دارد.
سیاری یادآور شد: همچنین تیم فرهنگی و روایت گری را آماده کرده ایم و حلقه های معرفتی و تربیتی نیز در حال شکیل گیری است، در این راستا برنامه های فرهنگی و روایت گری با الویت نماز اول وقت مطابق با وصیت شهدا پیش بینی شده است.
وی گفت: برنامه های فرهنگی و اعتقادی و بیان احکام توسط مبلغان در نظر گرفته شده است؛ مسابقات فرهنگی، پخش فیلم و کلیپ، ختم قرآن و ذکر شهدا و ارائه بسته فرهنگی از جمله برنامه های سفر راهیان نور می باشد.
مسئول اردویی راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه 20بعد کلیدی و فرهنگی برای این سفر طراحی شده است، بیان کرد: ابعاد زیارتی، معنوی، تربیتی و ارتباط با زائرین و حضور در منزل شهدا، گلزار شهیدان و یادواره های مختلف از جمله آن ها می باشد.
وی یادآوری کرد: در بعد تشکیلاتی خروجی کار تربیت نیروی انقلاب اسلامی و تحق رسالت بسیج در مسیر انقلاب است.
وی اظهار داشت: برآورد لازم در اعتبارات انجام شده است؛ اعتبارات از سه بخش سپاه، مجموعه بسیج ناحیه دانشجویی و دانشگاه‌ها تامین می‌شود، البته بخشی نیز از سوی دانشجویان تامین می شود.

captcha