بررسی ورود آستان‌ قدس رضوی به طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3686757
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

بررسی ورود آستان‌ قدس رضوی به طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه اخیر کارشناسان ستاد رهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، استفاده از ظرفیت‌های آستان‌های مقدسی که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره نمی‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفتمین نشست کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم روز یازدهم بهمن‌ماه در قم و به میزبانی مرکز تربیت مربی حفظ سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
بر همین اساس تلاش می‌شود تا در این جلسه تمامی اقدامات باقی مانده دستگاه‌ها مورد بررسی اولیه قرار بگیرد تا تنها تصویب آنها در ستاد راهبری باقی بماند.
همچنین در ششمین جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که هفته گذشته و با حضور تعداد زیادی از اعضای ستاد و نمایندگان دستگاه‌های عضو آن برگزار شد، موضوعات مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا به ستاد راهبری برای تصویب و بررسی بیشتر ارائه شود.
یکی از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح و مقرر شد تا پیگیری شود، بحث استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی آستان‌ قدس رضوی، آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، آستان حضرت معصومه(س) و آستان شاهچراغ(ع) برای طرح ملی حفظ قرآن کریم یکی از این مباحث بود.
در این بخش مقرر شد تا موضوع همراستا و همسو شدن فعالیت‌های این آستان‌های مقدس در زمینه حفظ قرآن کریم با طرح ملی حفظ قرآن مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و حتی عضویت آنها در ستاد طرح ملی حفظ نیز مورد بررسی قرار بگیرد تا اقداماتی برای آنها تعریف شود.

بررسی ورود آستان‌ قدس به طرح ملی حفظ قرآن / پایان اقدامات در نشست فردا


گزارش ایکنا حاکیست در بخش دیگری از این جلسه اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه مورد بررسی قرار گرفت. برای نهایی شدن این راهبردها و اقدامات اعضا چندین بار مجبور به رأی‌گیری در موضوعات خاص شدند.
از جمله مواردی که مورد بررسی خاص قرار گرفت، بحث هدایت و راهبری ستادها،‌ کمیته‌ها یا قرارگاه‌های عملیاتی و اجرایی فعال در زمینه حفظ قرآن کریم بود. برای این موارد ذیل یک راهبرد مستقل اقداماتی پیش‌بینی شد تا این ستادها و قرارگاه‌ها در این سطح از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه مورد پیگیری قرار بگیرند. راه‌اندازی ستاد، تعیین و اختصاص سهم سالیانه و برنامه‌ریزی و رصد و پیگیری و پایش آنها را سازمان اوقاف انجام خواهد داد.
همچنین در ادامه این جلسه اقدامات در نظر گرفته شده در ارتباط با موسسات مردم‌نهاد که ذیل هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی تعریف شده است مورد بررسی اولیه قرار گرفت.
از جمله مواردی که در این زمینه پیشنهاد شد بحث برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیران موسسات حفظ قرآن کریم بود.
در ادامه این جلسه اقدامات و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. راهبردها و اقدامات سایر دستگاه‌ها نیز در جلسه هفتم که روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.
با وجود اینکه تاکنون‌ دستگاه‌هایی همچون وزارت کار و حوزه علمیه برادران اقدامات خود را ارائه نداده‌اند، اما تلاش می‌شود تا در جلسه روز آینده تمامی اقدامات دستگاه‌ها مورد بررسی اولیه قرار بگیرد.
بعد از بررسی اقدامات، موضوع تهیه شناسامه‌ آنها مطرح خواهد شد که البته تلاش می‌شود تا این موضوع به صحن ستاد راهبری نرود و در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد.

captcha