تمجید خطیب مسجدالاقصی از نامگذاری جدید قدس
کد خبر: 3686831
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

تمجید خطیب مسجدالاقصی از نامگذاری جدید قدس

گروه بین‌الملل: شیخ محمد حسین، خطیب مسجدالاقصی در سخنانی، ضمن تمجید از معرفی قدس به عنوان پایتخت جوانان مسلمان در سال 2018 میلادی تصریح کرد: این انتخاب سند حقانیت قدس و نشانه پیروزی فلسطین در مقابل ظلم و تجاوزگری است.

تمجید مفتی مسجدالاقصی از اعلان «قدس؛ پایتخت جوانان مسلمان»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری فلسطن‌الیوم؛ مفتی فلسطین و خطیب مسجدالاقصی در سخنانی خواستار تلاش‌های گسترده‌تر مسلمانان و مسیحیان در موضوع قدس شد تا برنامه‌های مهم و حیاتی فلسطینیان اجرایی گردد.

وی افزود: قدس نیازمند تلاش گسترده است و از جمله این تلاش‌ها می‌توان به  تبیین جایگاه دینی، تاریخی و تمدنی مسجدالاقصی از طریق برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف نام برد.

خطیب مسجدالاقصی ضمن رد ادعای دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و ایجاد دشمنی در فلسطین تأکید کرد: قدس پایتخت فلسطین خواهد ماند و مسلمانان و مسیحیان در آرامش کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد.

وی همچنین خواستار همکاری و هماهنگی فلسطینیان با یکدیگر و همراهی به منظور ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر قدس شد.

یادآور می‌شود که در پی دستور رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، واکنش‌های بسیاری به این اقدام از جانب مسلمانان، مسیحیان و برخی گروه‌های یهودی صورت گرفت/.

captcha