ایلام باید به عنوان پایتخت فرهنگی اربعین ثبت شود
کد خبر: 3686921
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام لطفی:

ایلام باید به عنوان پایتخت فرهنگی اربعین ثبت شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایلام باید به عنوان پایتخت فرهنگی اربعین ثبت و سند جامع اربعین تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی اربعین بزرگترین کار فرهنگی است،  اظهار کرد: تدوین سند جامع اربعین یک ضرورت است و باید تولید آثار در این زمینه در دستور کار قرار گیرد تا ایلام به عنوان دروازه و پایتخت اصلی اربعین ثبت شود.
وی با تبریک دهه‌ی فجر اظهار کرد: دهه‌ی فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام در عرصه‌های مختلف است و باید با این روش توطئه‌ و نقشه‌های دشمنان لجوج انقلاب را که قصد سیاه‌نمایی دارند را نقش بر آب کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، ادامه داد: دنیا برروی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی متمرکز شده، بنابراین باید رسانه‌ها و دانشگاه‌ها هم دستاوردهای انقلاب و هم شرایط کشور در دوران ستمشاهی را برای جوانان تشریح کنند.
لطفی بر ضرورت تلاش برای رفاه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید کرد و گفت: دشمن می‌خواهد از مشکلات اقتصادی مردم سوء استفاده کند و مخصوصا در فضای مجازی به دنبال القاء منویات شیطانی خود هستند که باید با هوشیاری عمل کنند.
امام جمعه ایلام گفت: عاشورا یک فرهنگ ماندگار شد و انقلاب اسلامی برآیندی از عاشورا است چرا که عاشورای نقطه شروع انقلاب بود و اما در مدت 15 سال که در تبعید به سر می‌بردند در ایام محرم برجسته‌ترین مسائل را بیان کردند و شمارش معکوس برای سقوط رژیم پهلوی نیز در عاشورا و تاسوعای 57 رقم خورد.
وی در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی مردم استان در پیاده‌روی اربعین، گفت: حماسه اربعین برای مقابله با توطئه‌های جهانی علیه نظام اسلامی و جهان اسلام ظرفیتی مناسب و نمایش قدرت، اقتدار و همبستگی و انعکاس معارف شیعه است.
امام جمعه ایلام برچیده شدن بساط داعش را مرهون فتوای مرجعیت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: با وجود مرجعیت شیعه تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.
captcha