هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکس
کد خبر: 3687074
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکس

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن کریم با حضور قُرّاء برجسته از کشورهای مصر، بنگلادش، الجزایر، هند و ایران در تالار مجتمع بین‌المللی داکا گشایش یافت.

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن با حضور مقامات دولتی، جمعی از علما و طلاب مدارس دینی،  رایزن فرهنگی ایران و نفر دوم سفارت فلسطین، در تالار مجتمع بین‌المللی داکا گشایش یافت.

در این مراسم سید موسی حسینی، رایزن فرهنگی كشورمان در داكا در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش، در زمینه امور قرآنی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

وی اظهار كرد: دعوت سالانه از قاریان و حافظان برجسته و سرشناس ایران به محافل قرآنی و درخشش بسیار خوب قاریان ایرانی، اعزام حافظان و قاریان ازبنگلادش برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برگزار شده در ایران، نمونه بارز این همکاری‌ها به شمار می‌رود.

رایزن فرهنگی ایران، افزود: اکثر علاقمندان محافل قرآنی بنگلادش با قاریان سرشناس و برجسته ایران به خوبی آشنا هستند و در محافل قرآنی برگزار شده در بنگلادش، همواره نام ایران بر سر زبان‌هاست.

در ادامه شیخ عكرمه سعيد عبد الله صبری، امام و خطیب مسجدالاقصی در سخنانی گفت: هنگامی که از قدس سخن می‌گوییم سخن از الاقصی هم به میان می‌‌آید. سخن از الاقصی خود به خود سخن از فلسطین را به دنبال دارد. و این سه تا هیچگاه از هم جداشدنی نیستند و معلوم است که قدس قلب فلسطین است.

وی با اشاره به تصمیم اخیر دولت امریکا مبنی بر اینکه قدس را پایتخت اسرائیل دانسته‌اند گفت: ما این تصمیم را قویا محکوم می‌کنیم. این تصمیم مردود است و به هیچ وجه آن‌را نخواهیم پذیرفت. خداوند قدس را به مکه مکرمه و مدینه منوره ربط داده و آن‌ها را با هم متحد ساخته است.

تلاوت قاری ایرانی در مسجد بیت‌المکرم
در دومین روز از آغاز به کار این کنفرانس، آئین تلاوت آیات قرآن از سوی قاریان خارجی در مسجد بیت‌المکرم شهر داکا (مسجد ملی و بزرگترین مسجد بنگلادش) برگزار شد.

در این مراسم قاریان برجسته از کشور بنگلادش، الجزایر، هند، مصر و ایران تلاوت کردند. سید محمد جوادحسینی قاری اعزامی از ایران، در بین قاریان خارجی با درخشش منحصر به فردی همراه بود.

وی تلاوت دلنشین خود را با قرائت آیات پایانی سوره آل عمران آغاز کرد و در ادامه، با تلاوت بسیار زیبای سوره ضحی، حمد و کوثر، به پایان برد/.

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکس

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکس

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی تلاوت قرآن در بنگلادش+عکس

captcha