پرواز انقلاب یک حرکت جهادی بود
کد خبر: 3687201
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره)به کشور؛

پرواز انقلاب یک حرکت جهادی بود

گروه اجتماعی: یک فعال سیاسی عنوان کرد: رفتار و اقدامات امام خمینی(ره) و اوج گیری آن در جهان یک حرکت جهادی بود.

حجت‌الاسلام علی مراد کیانی مدرس و فعال فرهنگی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: رفتار و اقدامات حضرت امام (ره) در در تمام دوران تحصیل و تدریس علوم دینی، قیام علیه حکومت طاغوت، زندان، تبعید به ترکیه و عراق، هجرت به پاریس، مبارزات انقلابی و در دوران رهبری مصداق بارز جهاد فی سبیل الله بود.

پرواز انقلاب یک حرکت جهادی بود
وی افزود: عزیمت امام از پاریس در آن تدابیر شدید امنیتی در تهران که خطر جانی برای وی داشت نیز نمود بارز یک حرکت جهادی است، ایشان قبل از خروج، از فرانسه آنچه در فرودگاه پاریس به جای پاسپورت به جهانیان، به ویژه قدرت های بزرگ نشان داد افق دیگری از انقلاب بود روش دیگری از حکومت، که قرار است بر مبنای قوانین الهی اجرا گردد.
حجت‌الاسلام کیانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) رویکردی نو از دموکراسی و مردم سالاری دینی بود اضافه کرد: آری امام بر هواپیمای ایر فرانس که به پرواز انقلاب شهرت یافت سوار و پایان هجرت 14 ساله خود را رقم زد و در 12 بهمن سال 1357 ملت شریف و انقلابی ایران بزرگترین استقبال را از رهبر کبیر انقلاب در تهران برگزار نمود.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: استقبال به گونه‎ای بود که طول جمعیت استقبال کننده به چندین کیلومتر رسیده و منتظر ورود امام و مقتدای خویش به میهن اسلامی بودند، در ساعت ۹:۲۷ دقیقه بامداد همان روز هواپیمای حامل حضرت امام در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست.
وی عنوان کرد: امام(ره) پس از ورود به فرودگاه و سخنرانی کوتاهی، عازم بهشت زهرا و در میان استقبال گسترده مردم وارد قطعه ۱۷ محل مدفن شهدای انقلاب، شد و سخنرانی خود را آغاز و در ضمن سخنان خود فرمود: « آن زحمت های فوق العاده شماست که با وحدت کلمه پیروز شدید».
حجت‌الاسلام کیانی ابراز کرد: بنیان گذار انقلاب، پیروزی را از آن ملت دانست و هیچگونه اشاره‌ایی به نقش خود در این پیروزی نکرد که این نشان از روح بزرگ و الهی ایشان داشت.
این فعال فرهنگی یادآور شد: امام همه امور مربوط به انقلاب را برای خود تکلیف می‌دانست و دیگران را به همین امر سفارش می‌کرد چنانچه در روز 18 بهمن 57 در دیدار روحانیون اهواز خطاب به آنها فرمود: «ادامه نهضت یک تکلیف است».

یکی از ویژگی‌های مجاهد فی‌سبیل‌الله به یاد خدا بودن است
وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مجاهد فی‌سبیل الله به یاد خدا بودن است، غفلت از یاد خدا موجب سقوط انسان از روح بشری اوست، مجاهد واقعی هیچگاه از یاد خدا غافل نمی‌شود لذا امام مجاهدی بود اهل نماز شب که بیش از هفتاد سال، هیچ گاه نافله شبش ترک نشد.
حجت‌الاسلام کیانی اظهار کرد: ایشان به نماز اول وقت که مصداق واقعی یاد خداست مقید بود و در مهمترین لحظات حیات خود از آن غافل نشد چنانچه حاج احمد آقای خمینی نقل می‌کند: «روزی که شاه فرار کرد امام در نوفل شاتو بود، پليس فرانسه خيابان های اصلي شهر را بست، خبرنگاران از تمام قاره های جهان حضور داشتند...».
این فعال سیاسی ادامه داد: «شايد 150 دوربين صحبت امام را مستقيم پخش مي كردند و مي خواستند بدانند امام چه تصميمي دارند، اما چند دقيقه صحبت كردند به محض اينكه متوجه شدند كه ظهر شده و وقت نماز است فرمودند و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و اين در حالي بود كه ايشان ميليون ها بيننده داشتند...».
وی افزود: «خبر گزاری ها، روزنامه نگاران وخبرنگارانی از C.N.Nو B.B.C و ... صحبت های امام را منتشر می‌کردند، آری امام مجاهدی فی سبیل الله بود که ملاقات با خدا در حال نماز از همه چیز برایش مهمتر بود».
حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه رفتار امام برگرفته از رفتار جد طاهرش سید الشهداء بود ادامه داد: آن زمان که ابو ثمامه صیداوی یکی از شهدای کربلا هنگام نماز ظهر روز عاشورا را به حضرت یاد آوری کرد ایشان در حقش دعا کرد و در آن وضعیت جنگی، یاران را به صف کرد و در مقابل تیر‌های دشمن نماز را با جماعت اقامه کرد.
این مدرس دانشگاه اظهار کرد: استقبال از امام از سوی ملت بزرگ ایران در 12 بهمن یک حرکت عظیم جهادی بود که در تاریخ ماندگار شد، امروز آنچه مهم است انقلابی ماندن است، پیاده کردن راه امام، اهداف و اندیشه های اوست.

پرواز انقلاب یک حرکت جهادی بود

وی با بیان اینکه انقلاب با سرعت بالا مرزهای جغرافیایی را در هم نوردیده است عنوان کرد: بحمدالله قطار انقلاب با هدایتگری مقام عظمای ولایت و پشتوانه ملت عزیز ایران اسلامی در حال حرکت است و سنگ‌هایی که ازسوی دشمنان این مرز و بوم بسوی آن پرتاب شده و می‌شود نتوانسته خللی در حرکت آن ایجاد کند.
حجت‌الاسلام کیانی گفت: انقلاب دیگر منحصر در ایران نشده بلکه کشورهای منطقه را نیز دربر گرفته و اندیشه های صدور انقلاب امام(ره) و مقام معظم رهبری به سمت جهانی شدن است.
این مدرس دانشگاه یاداور شد: خوشبختانه امروز در مسائل منطقه‌ایی شاهد زانو زدن قدرت های بزرگ در برابر جمهوری اسلامی ایران هستیم که علیرغم فشار های بسیار ابر قدرت های استکبار، ناظر بر رشد علمی، پزشکی، صنعت هسته ای، فنی، هوا فضا، قدرت دفاعی و زیر ساخت های کشور هستیم و این از ثمرات روحیه جهادی جوانان کشور است.
وی افزود: دشمنان این ملت همواره در درصدد کم رنگ نمودن دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و به دنبال منع شکوفایی ایران هستند اما ملت بصیر و فهیم به خوبی نقشه های دشمن را رصد و تمام توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

captcha