قدیمی‌ترین شهر قرآنی همدان در سایه بی‌توجهی مسئولین
کد خبر: 3687316
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

قدیمی‌ترین شهر قرآنی همدان در سایه بی‌توجهی مسئولین

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای قرآن شهر لالجین عنوان کرد: لالجین با سابقه 30 ساله قرآنی خود که شاید همانند آن در دیگر شهرستان ها مشاهده نشود درسایه بی توجهی مسئولین به سر می‌برد.

شهرام لعلی، رئیس شورای قرآن شهر لالجین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآن در 8 روستا در رشته‌های روخوانی، روان خوانی و تجوید سطح 1 و 2 از جمله برنامه‌های روتین این مجموعه است.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی صوت و لحن و تجوید سطح 1 و 2 به صورت هفتگی در شهر لالجین، برپایی محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و ایام الله دهه فجر با حضور قاریان مصری و بین المللی از دیگر برنامه‌های شورای قرآن است.
لعلی از اجرای طرح استعداد یابی قرآنی در دانش آموزان خبر داد و اضافه کرد: استعدادیابی دانش آموزان در رشته تلاوت، صوت لحن و تجوید از اهداف ابتدایی این طرح قرآنی است که توسط 3 مربی طی دوره چند ماهه انجام می‌شود.
رئیس شورای قرآن لالجین با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان از صوت تلاوت برخی از قاریان برجسته جهان تقلید می‌کنند ادامه داد: سوق دادن دانش آموزان به اخلاق قرآنی و همچنین شکوفا شدن استعداد معنوی از جمله اهداف این طرح قرآنی است.
وی با بیان اینکه 6 مربی در شورای قرآن شهرستان فعال هستند ابراز کرد: برگزاری سه دوره طرح تربیت مربی قرآن جهت اعزام به روستا‌ها و برگزاری جلسات خانگی قرآن ویژه خواهران در روستا‌ها و مرکز شهر لالجین به صورت روزانه از دیگرفعالیت‌های این مجموعه است.
لعلی یادآور شد: شورای قرآن با همکاری جامعه القرآن لالجین برگزاری کلاس‌های حفظ ویژه کودکان 7 تا 12 سال در برنامه کاری خود دارد که با گذشت 6 سال از اجرای این طرح حدود 23 حافظ کل در بخش خواهران و 4 حافظ در بخش برادران تربیت شده است.

بازدیدی از فعالیت‌های قرآنی لالجین انجام نمی شود
رئیس شورای قرآن لالجین عنوان کرد: کلاس‌های جامعه القرآن در طول هفته فعال است و تا با اکنون حائز چندین رتبه برتر در مسابقات استانی قرآن کریم شده است.
وی با بیان اینکه مسئولین از فعالیت‌های شورای قرآن لالجین هیچ حمایتی نمی‌کنند اظهار کرد: لالجین با سابقه 30 ساله قرآنی خود که شاید همانند آن در دیگر شهرستان‌ها مشاهده نشود درسایه بی‌توجهی مسئولین به سر می‌برد.
لعلی ادامه داد: بزرگان و مسئولین این شهرستان نه تنها اعتبارات و بوجه ای به فعالیت‌های قرآنی اختصاص نمی‌دهند بلکه هیچ سرکشی و بازدیدی نیز از فعالیت‌های قرآنی لالجین به عمل نمی‌آورند.
رئیس شورای قرآن لالجین گفت: متأسفانه گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر آن هم با جذابیت بالا و حمایت کشور‌های استکبار از آن، زمینه دوری جوانان از مذهب و دین را فراهم کرده است.
وی افزود: در این راستا می‌توان با برنامه ریزی چند ساله، فرهنگ قرآن را در خانواده و مدرسه به عنوان دو محل مهم و اصلی تربیت فرزندان نهادینه کرد تا در آینده همواره ثابت قدم مانده و در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن دچار تزلزل و نابودی نشوند.

captcha