خاورمیانه؛‌ قلب تپنده تحولات بین‌المللی/ افتخار ما تقویت مسلمانان در برابر اسرائیل است
کد خبر: 3687436
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
ولایتی:

خاورمیانه؛‌ قلب تپنده تحولات بین‌المللی/ افتخار ما تقویت مسلمانان در برابر اسرائیل است

گروه سیاست و اقتصاد: مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر کسی که در دنیا به دنبال داشتن سری در سرها است، می‌خواهد جا پایی در خاورمیانه داشته باشد، گفت: منطقه خاورمیانه؛‌ قلب تپنده تفکرات سیاسی و تحولات بین‌المللی جهان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که شب گذشته، ‌11 بهمن‌ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از بیگانگان پول می گیرند که علیه آرمان های مقدس این کشور و این نظام حرفایی از قبیل «نه غزه، نه لبنان» و ... بزنند.

وی در همین زمینه ادامه داد: این مسئله شما را ناامید نکند. در متن این شعار بی شعوری و عدم درک درست از قضایای سیاسی عالم و تحولات منطقه نهفته است و واقعا کسی می تواند در منطقه غرب آسیا که چهارراه حوادث جغرافیای تاریخ عالم است، بی توجه باشد؟ همه پیامبران و همه تحولات فکری جهان از این منطقه بوده است. حال هم همه تحولات سیاسی یا بخش اعظم آن در اینجا رخ می دهد.

ولایتی اضافه کرد: هر کسی که در دنیا به دنبال این است که سری در سرها داشته باشد، می خواهد جا پایی در این منطقه داشته باشد، اینجا قلب تپنده تفکرات سیاسی و تحولات بین‌المللی جهان است. بر فرض اگر ما مسلمان نبودیم، آیا می شود در کنار مرز ما در داخل عراق، اسرائیلی‌ها، مسعود بارزانی را تشویق کنند که تکه ای از خاک عراق را جدا کند و روز برگزاری رفراندوم کردستان، پرچم اسرائیل را بلند کنند؟ هیچ خجالت نکشیدند که برخلاف عقیده مردم شریف کُرد، پرچم اسرائیل را بلند کردند.

ولایتی عنوان کرد: حداقل کسانی که به صورت پنهانی روابطی با اسرائیلی ها دارند، ظاهر را حفظ می کنند، حتی سعودی ها که سران آن‌ها، این جوانکی که روی کار است و دست آموز آن ها است، باز هم در اجلاس فلسطین جرات زدن چنین سخنانی را ندارند اما این ها پرچم اسرائیل را برافراشتند، اگر ما ساکت می نشستیم، اگر تلاش سردار بزرگ اسلام، قاسم سلیمانی و تدبیر عظیم مقام معظم رهبری نبود، امروز در چندصد کیلومتر از مرزهای ما اسرائیلی ها صف بسته بودند. آیا آن زمان می توانستیم در این کشور زندگی کنیم؟

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری اضافه کرد: فرض کنیم اگر کسی دین هم نداشته باشد و به هویت ایرانی هم بی اعتقاد باشد، آیا می‌تواند در جایی زندگی کند که در فاصله چند 10 کیلومتری وی، تانک های اسرائیلی باشد؟ این چه بی شعوری است؟ معلوم است این افرادی که چنین شعار هایی می دهند به واسطه کمک گرفتن از رادیوهای بیگانه و رسانه هایی که بوق های شیطان هستند، حرف هایشان سروصدا ایجاد می کند، اما مردم ما، به خصوص جوانان، که در حقیقت موتور محرکه و جان جامعه ما هستند، مگر به این زمزمه های شیطانی گوش می دهند؟

ولایتی با بیان اینکه سابقه توهم اشغال فلسطین به جنگ های صلیبی باز می گردد، گفت: مشتی اراذل و اوباش آمدند از بیزانس تا فلسطین را غارت کردند و مسیحی، مسلمان و یهودی را کشتند. این ها مهاجمین جنگ های صلیبی بودند که سردار آن‌ها کسی به نام ریچارد شیردل بود. همین مردم مسلمان از اقصی نقاط جهان اسلام آمدند و به مدت 179 سال، طی 8 جنگ صلیبی، جلوی این ها ایستادند و آن ها را بیرون کردند. یکی از فرماندهان انگلیسی در جنگ اول جهانی پس از ورود به بیت المقدس گفت: «امروز جنگ های صلیبی به پایان رسیده است».

وی اضافه کرد: سابقه فرهنگی ما در نگاه به بیت‌المقدس و فلسطین موجود است. نخستین مرتبه نیست که بخش مهمی از جهان اسلام به اشغال کفار در می آید و این وظیفه همه است که در این خصوص احساس وظیفه کنند.

ولایتی با بیان اینکه هر کشوری در چارچوب مرزهای سایکس پیکو، حدود 100 سال سابقه دارد، تصریح کرد: در زمان حکومت های بوش پدر و پسر، طرح خاورمیانه بزرگ یا جدید مطرح شد. بعد از گذر زمان مشخص شد این ها می خواهند دامنه خاورمیانه را تا مرز چین توسعه دهند و بعد هم با عنوان اینکه خاورمیانه جایی برای نفوذ انگلیس و آمریکاست، طرح جدیدی برای این منطقه بریزند. آنچه که در لیبی، سوریه، یمن، عراق و افغانستان رخ داد بر همین مبنا بوده است، آن ها در این طرح می خواهند روسیه را از سمت جنوب محدود کنند و آن را بین یخ های سیبری و ناتویی که از دریای خزر گذشته و آسیای مرکزی را به هم وصل کرده است، محدود کنند.

مشاور امور بین‌‌الملل مقام معظم رهبری بیان کرد: افغانستان را نیز وارد این طرح کردند تا آن را از باریکه واخان تا مرز چین ببرند تا چین را از قسمت غرب محاصره کنند و با هندوستان قراردادی در زمان بوش پسر بستند که چین را از جنوب هم محدود کنند. از دیگر سو در کره جنوبی و ژاپن در جزیره اوکیناوا، 25 هزار تفنگدار دریایی مستقر کرده اند تا چین و روسیه را محاصره کنند.

وی تاکید کرد: این ها می خواهند ناتو تا سین کیانگ ادامه پیدا کند و خاورمیانه جدید با مرزهای جدید شکل گیرد. این دورنگری مقام معظم رهبری بود که آثار مثبت و شگفت انگیزی داشته است. من از نزدیک با این مسئله آشنا هستم. حقیقتا دیدگاه ایشان در دورنگری و آینده نگری در حد ایجاز است.

ولایتی گفت: ما هیچ خجالت نمی کشیم از اینکه بگوییم و افتخار می کنیم که بگوییم حزب الله لبنان با کمک جمهوری اسلامی به اینجا رسیده و غزه نیز با کمک ایران به این سطح رسیده است. ما افتخار می کنیم به اینکه اینجا نشسته ایم و به فکر این هستیم که مسلمانان را در برابر صهیونیست‌ها تقویت کنیم. صهیونیست ها همان امریکایی ها هستند. امریکایی ها در جنگ 33 روزه به اسرائیل فشار آوردند چون اسرائیل در روزهای پانزدهم یا شانزدهم جنگ می خواست قبول آتش‌بس کند، ولی وزیر امور خارجه امریکا به این ها فشار آورد که تا 33 روز مقاومت کردند. در این مدت دیگر چیزی از اسرائیل نمانده بود و از ادعاهای آن ها چیزی باقی نماند.

وی یادآور شد: این عزم ملت فلسطین آثار کمک جمهوری اسلامی را می رساند و ما به این افتخار می کنیم که اسرائیل را زمین‌گیر کرده‌ایم. اگر قرار بود امریکایی ها کاری کنند که این جبهه بسیار مستحکم را سست کنند، نمی توانند از بیرون کاری کنند. به همین جهت از درون این هدف را دنبال می کنند. حتی زمانی در کنگره امریکا ردیفی تصویب شد تا پولی به برخی از مطبوعات ایران بدهند تا علیه نظام مطلب بنویسند و این را اعلام کردند.

ولایتی با بیان اینکه باید کار را به جوانانی داد که تکیه آن ها به یک تمدن 2500 ساله است، عنوان کرد: ایران در طول تاریخ همواره در جنگ ها و مجاهدت ها علیه کفار و بیگانگان پرچم دار بوده است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به سیاست های امریکایی ها در منطقه اظهار کرد: بنای امریکایی ها این است که کشورهای منطقه را تکه تکه کنند. نقشه خاورمیانه جدید مبتنی بر تجزیه کشورهاست. ایران با این مسئله مخالف است و محکم پای این کار ایستاده است. این ها در عراق موفق نشدند و امروز به شرق رودخانه فرات در سوریه رفته و 30 هزار نیرو بسیج کرده اند و 10 هزار نیرو هم از کشور خود آورده اند تا کاری کنند که تجزیه رقم بخورد.

وی ادامه داد: این ها همه سر و ته یک کرباس هستند. یکی می گوید برجام نباید تغییر کند؛ دیگری می گوید برجام باید تکمیل شود؛ دیگری می گوید حضور منطقه ای شما باید محدود شود. شما چکاره اید؟ فرانسه، یا انگلیس و یا آلمان چکاره هستند که به ما می گویند در منطقه خود حضور نداشته باشید و شمایی که از آن سوی دنیا آمده اید چنین حقی دارید؟ آیا این زورگویی نیست؟

ولایتی عنوان کرد: اینکه برخی زمزمه می کنند حکومت کنونی با حکومت گذشته چه تفاوتی دارد؛ فرق در این است که شاه هنگام خروج از ایران گفت: «سفیر امریکا به من گفت از ایران برو». آیا باید سفیر یک کشور بیگانه به رئیس یک کشور بگوید «برو». جانشین آن شخص کسی بود که می گفت ما امریکا را زیر پا می گذاریم. ملت ایران همواره در برابر بیگانه، ایستادگی می کرده، ولی هیچگاه بزرگی مانند امام خمینی(ره) نداشته است که به عنوان رهبر هدایتگر آن باشد. مردم اینجا انگیزه اعتقادی داشتند. کسانی که می خواهند ناسیونالیسم بدون دین را جایگزین اعتقاد اسلامی کنند، غرضشان سقوط این کشور است. مردم برای اعتقاد به جهاد می روند. کسانی که دین را از وطن‌پرستی جدا می کنند، غرضی جز دشمنی ندارند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران از ابتدای تاریخ تاکنون هیچگاه سلطه بیگانه را نپذیرفته است چراکه این مسئله ریشه ای تاریخی و چند هزار ساله دارد.

captcha