فعالیت انتقال خون حساس و حیاتی است
کد خبر: 3687539
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

فعالیت انتقال خون حساس و حیاتی است

گروه اجتماعی: نوه سومين شهيد محراب با تبريک ایام الله دهه فجر ، كار در انتقال خون را حياتي، حساس و مقدس خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، در اولین روز از دهه فجر نقی تقوایي با حجت الاسلام محمد صدوقي يادگار صدوقي، فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمين شيخ محمد علي صدوقي امام جمعه سابق يزد و نوه سومين شهيد محراب حضرت آيت اله صدوقي ديدار نمود.
تقوایي در اين ديدار ضمن گراميداشت دهه فجر و بیان خاطراتی از دوران انقلاب و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ها با اشاره به اهميت خون و فرآورده هاي خوني گفت: ميزان اهداي خون در کشور 27 در هزار نفر است که در استان این میزان 37 در هزار است، که نشان از اشتیاق روحیه ایثارگری در مردم دارالعباده یزد دارد.
وی در ادامه با تشریح جايگاه مناسب انتقال خون استان گفت: استان یزد در زمینه اهدای خون یکی از استان های برتر بوده و هر کیسه خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد و مصداق این آیه قرآن که می فرماید «هر کس یک نفر را نجات دهد، گویا بشریت را نجات داده است» قرار می گیرد.
تقوایی درباره پیشرفتهای انتقال خون و تولید محصولات جدید در زمینه پلاکت و پلاسما آفرزیس و پذیره نویسی سلولهای بنیادی خونساز صحبت نمود و از حجت الاسلام صدوقي جهت بازديد از فعالیت هایی که در انتقال خون یزد انجام می شود، دعوت نمود.
حجت الاسلام صدوقي ضمن خير مقدم و تبريك دهه فجر ، كار در انتقال خون را حياتي، حساس و مقدس خواند و از مديركل و پرسنل انتقال خون استان كه در راستاي تهيه خون سالم قدم بر مي دارند تقدير و تشكر نمود.

captcha