تأکید بر «محبوبیت» حضرت زهرا(س) به ‌جای مظلومیت/ محبت؛ عامل تزکیه و محور وحدت
کد خبر: 3687561
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

تأکید بر «محبوبیت» حضرت زهرا(س) به ‌جای مظلومیت/ محبت؛ عامل تزکیه و محور وحدت

گروه شبکه اجتماعی: محبت حضرت زهرا (س) در انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است و می‌توان آن‌را محور فاطمیه فرض کرد، به حدی که مظلومیت و شهادت حضرت زهرا (س) را می‌توان فرعِ آن تصور کرد، گاهی ممکن است مظلومیت کسی او را محبوب کند، ولی در فاطمیه محبوبیت حضرت زهرا (س) بدون مظلومیت ایشان هم در دل می‌نشیند و حتی مظلومیت ایشان را غیرقابل تحمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام علیرضا پناهیان در کانال تلگرامی خود ضمن نگاهی راهبردی به ایام فاطمیه بر لزوم تأکید بر «محبوبیت» حضرت زهرا(س) به ‌جای مظلومیت ایشان تأکید کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید؛
محبت حضرت زهرا(س) در انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است و می‌توان آن‌را محور فاطمیه فرض کرد، به ‌حدی که مظلومیت و شهادت حضرت زهرا(س) را می‌توان فرعِ آن تصور کرد، گاهی ممکن است مظلومیت کسی او را محبوب کند، ولی در فاطمیه محبوبیت حضرت زهرا(س) بدون مظلومیت ایشان هم در دل می‌نشیند و حتی مظلومیت ایشان را غیرقابل تحمل می‌کند.
تأکید بر محبوبیت حضرت زهرا(س) در جامعه جهانی بیش از مظلومیت ایشان مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای مقابله با فضایی که اسلام را خشن معرفی کرده، مؤثر است.

جمعه ///لزوم تأکید بر «محبوبیت» حضرت زهرا(س) به ‌جای مظلومیت ایشان
در جهان اسلام، بر سر محبوبیت حضرت زهرا(س) اختلافی نیست و محبت حضرت زهرا(س) می‌تواند محور وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمنان اسلام قرار گیرد. ایشان دختر پیامبر(ص) است و ما ـچه شیعه و چه سنی ـ دوستش داریم.
احترام حضرت زهرا(س) در جامعۀ ما بالاست، اما «محبوبیت» ایشان هنوز در جامعۀ ما جایِ کار دارد. افزایش این محبوبیت در بین افراد جامعه، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما را حل می‌کند و نقش مهمی در اصلاح و رشد جامعه دار.
سوختن در محبت حضرت زهرا(س) دشوارتر از سوختن برای مظلومیت ایشان است و البته قیمت بالاتری هم دارد. محبت، عامل تزکیه است. وقتی انسان به اسوۀ خوبی‌ها محبت پیدا کرد، کم‌کم محبت به سایر خوبی‌ها نیز در دل او رونق می‌گیرد.

 

captcha