نبود جهاد فکری و فرهنگی آسیب‌ برای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3687647
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
رحیمی:

نبود جهاد فکری و فرهنگی آسیب‌ برای انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: نبود جهاد فکری و فرهنگی یکی از آسیب‌ها برای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر امروز جمعه 13 بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: امروزه يمن مظلوم، سند بى‌لياقتى سازمان‌هاى حقوق بشر است. چندسالى است كه كشور مظلوم يمن با مردمانى مؤمن و مقاوم تحت شديدترين تهاجمات متجاوزان عربستانى قرار دارد. كشورى ضعيف و مظلوم كه علی‌رغم داشتن منابع عظيم نفت و گاز در محروميتى تحميلى توسط سياست‌هاى سياست‌بازان منطقه‌اى‌ و بين‌المللى دست و پا مى‌زند. طمع و چشمداشت كشورهاى زورگو و غارتگرى همچون آمريكا به منابع عظيم و سرمايه‌هاى خدادادى ملتهاى مسلمان تا جايى پيش رفته است كه متأسفانه سلاطين و پادشاهان ذليل و خوار و زبون كشورهايى همچون عربستان و امارات را اكنون به نوكران حلقه‌به‌گوش و پياده‌نظامى ذليل و گوش‌به‌فرمان سران استكبارى و صهيونيستى تبديل ساخته است.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: مشغول‌سازى جهان اسلام و ايجاد حاشيه امن براى رژيم صهيونيستى ازجمله اهدافى است كه استكبار جهانى در جريان جنگ‌هاى نيابتى و ايجاد فتنه داعش دنبال كرده و اكنون نيز با ناكام ماندن در عرصه عراق و سوريه، در كشور افغانستان دنبال مى‌كند تا شايد با حمايت‌هاى نزديک‌ترى بتواند از مرگ حتمى و هميشگى اين جريان تروريستى جلوگيرى کند. قطعاً پشت صحنه اصلى ناامنى‌ها در افغانستان همچون ديگر كشورهاى منطقه، آمريكا و رژيم صهيونيستى است. آمريكا هرگز نمى‌خواهد بگذارد كه اين منطقه و مجموعه كشورهاى اسلامى روى خوش به خود ببينند و لذا از رهگذر تنش‌ها و ناامنی‌هاى نيابتى، بيشترين سود را استكبار و رژيم صهيونيستى مى‌برد.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: حال در اين شرايط پيچيده و ظالمانه چه بايد كرد تا از طرفى ضريب آسيب‌ها و تلفات و خسارت‌هاى ملت‌هاى مسلمان كاهش يابد و از جهتى نيز غده سرطانى اسرائيل در حاشيه امن قرار نگيرد و از همه مهم‌تر چهره واقعى ام‌الفساد آمريكاى جنايتكار براى افكار عمومى دنيا به‌ويژه ملت‌هاى مسلمان آشكارتر شود.
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به برخی از راه‌کارها گفت: شکوه بخشیدن به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور پرشور و انقلابی توده‌های مردم که قطعاً به همان میزان که به ملت‌های مظلوم دنیا امید می‌بخشد، باعث یأس و انفعال و انزوای قدرت‌های زورگو خواهد گردید. فعال‌سازى ماشين تبليغاتى و رسانه‌اى و عمليات روانى جهان اسلام عليه رژيم صهيونيستى و آمريكاى جنايتكار و افشاى جنايتكاران جنگى و چهره‌هاى خائن جهان اسلام همچون آل سعود و شكم‌بارگان اماراتى که به‌خاطر خوش‌خدمتى به اجانب و كفار و سران استكبار، به‌راحتى هزاران مسلمان مظلوم را از دم تيغ مى‌گذرانند و با بمب‌ها و موشک‌هاى اهدايى غرب مورد تهاجم وحشيانه همچون آنچه كه در يمن در جريان است، قرار مى‌دهند.
وی با تاکید بر فعال كردن تشكل‌هاى مردم‌نهاد و حمايت و پشتيبانى حداكثرى از ملت‌هاى مظلوم تحت ستم همچون يمن و فلسطين، تصریح کرد: همه تریبون‌داران و معلمان و عزیزانی که در شبکه‌های اجتماعی و مجازی فعالیت دارند تلاش کنند که اولا در این دهه مبارک فجر که به منزله شب‌های قدر است و ایام‌الله است. برکات این نظام را به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بازگو کنند. که ما کجا بودیم و به کجا آمده‌ایم. ما در حوزه جهانی، ابهت پوشالی ابر قدرت‌ها را شکسته‌ایم و در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا ما نمایش قدرت و صف‌آرایی می‌کنیم. ما امروزه وحشت از دل مظلومان را به دل مستکبران منتقل کرده‌ایم و سرنوشت امت اسلامی را دگر گون کرده و برای ملت‌های مستضعف آزاده جهان الگو شده‌ایم.
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به مولفه‌هایی که به عنوان تهدید انقلاب محسوب می‌شوند، گفت: اولین تهدید نبود روحیه انقلابی است. باید با روحیه انقلابی مثل زمان انقلاب و جنگ کار کرد و با روحیه انقلابی با خارج برخورد کرد. دومین تهدید و آسیب نبود جهاد فکری و فرهنگی است. تهدید و آسیب سوم عدم آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی است. اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود و هر کسی به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه بیرون ببرد و از دیگران عقب نیفتد و دنبال مصالح جامعه و آرمان‌های نظام نباشد این جامعه و انقلاب آسیب خواهد دید. نکته چهارم این است که ما در ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم ما هرچه داریم از علی و اولاد علی است. این ایام را گرامی می‌داریم و در مورد زندگانی این ذوات مقدسه مطالعه کنیم اینها کسانی هستند خلقت عالم به طفیل وجود آنهاست.
captcha