امروز فکر، روش و راه امام خمینی(ره) به جامعه بشری خط می‌دهد
کد خبر: 3687700
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
حجت‌الاسلام نکونام:

امروز فکر، روش و راه امام خمینی(ره) به جامعه بشری خط می‌دهد

گروه سیاسی: خطیب جمعه شهرکرد افزود: مصداق استفاده درست از نعمت‌های دنیا امام خمینی(ره) است به‌گونه‌ای که اکنون فکر، روش و راه امام(ره) به جامعه بشری خط می‌دهد و مثل چراغی درخشنده است. برکات امام(ره) تا قرن‌ها و چه بسا تا زمانی که دنیا وجود دارد امام و فکر و روش ایشان زنده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 13 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده برای آن است که انسان را به بهشت رهنمون کند، قرآن در تلاش است نگاه ما را به نعمت‌ها تغییر دهد چراکه نعمت‌ها برای آبادانی دنیا نیستند بلکه برای آخرت هستند.
وی افزود: مصداق استفاده درست از نعمت‌های دنیا امام خمینی(ره) است به‌گونه‌ای که اکنون فکر، روش و راه امام(ره) به جامعه بشری خط می‌دهد و مثل چراغی درخشنده است. برکات امام(ره) تا قرن‌ها و چه بسا تا زمانی که دنیا وجود دارد امام و فکر و روش ایشان زنده است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به 19 بهمن‌ماه و سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی (ره) بیان کرد: بیعت همافران و بختیاری‌ها با امام راحل (ره) واقعاً کار بزرگی بود که به انقلاب جان تازه‌ای بخشید و به سرعت پس از آن انقلاب به پیروزی رسید.
حجت‌الاسلام نکونام با معرفی کتاب «از ظهور تا سقوط سلطنت» و توجه‌دادن مردم به مطالعه آن خاطرنشان کرد: کافی است یک بار این کتاب را بخوانیم تا به خیلی از حقایق درباره شاه و دوران طاغوت پی ببریم.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: به گفته نویسنده این کتاب که از همراهان همیشگی محمدرضا بوده است، در دوران پهلوی پول مملکت صرف شهوت‌رانی و عیاشی شاه و خانواده‌اش می‌شد، ازدواج ظاهر امر بود و این خاندان از تجاوز جنسی و اخلاقی هیچ ابایی نداشتند. انسان وقتی تاریخ پهلوی را با این همه فساد موجود در آن می‌خواند به حلم و صبر خداوند می‌اندیشد، البته پاسخ نیز مشخص می‌شود چرا که به فرموده قرآن خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان بخواهند.
وی با اشاره به خفقان حاکم بر جامعه در آن دوران تصریح کرد: دیکتاتوری به معنای واقعی کلمه و ساواک با همه قدرت در جامعه نفوذ کرده بود. در این شرایط خداوند به مردم و امام(ره) کمک کرد و ریشه حکومت طاغوت و فساد کنده شد و مردم نجات پیدا کردند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به خدمات انقلاب در عرصه‌های مختلف، گفت: قدر انقلاب را باید دانست، دشمن سعی دارد چهره شاه و طاغوت را خوب جلوه دهد اما مردم ما بیدار و هوشیار هستند.

captcha