ثبت‌نام 1750 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ایلام
کد خبر: 3687874
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

ثبت‌نام 1750 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ایلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام گفت: ۱۷۵۰ نفر قرآن آموز در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان با همکاری مؤسسات قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان برگزار می‌شود .
وی با بیان اینکه تا پایان مهلت ثبت‌نام 1750 نفر قرآن آموز در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: آزمون الکترونیکی، کتبی و شفاهی این دوره در اسفندماه سال جاری با حضور قرآن آموزان برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در استان ایلام فراهم‌شده است .
مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام، بابیان اینکه آموزش قرآن کریم یکی از ارکان‌های زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی است، یادآور شد: این آزمون در 4 موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم به‌صورت الکترونیکی در 26 رشته برگزار می‌شود .
ایدی با اشاره به اینکه این آزمون باهدف تعمیق شناخت نسبت به قرآن کریم و انس مستمر و تحقق مضامین قرآنی در سطح جامعه برگزار می‌شود، بیان کرد: از این تعداد افراد ثبت نامی، 1103 نفر در رشته‌های حفظ قرآن کریم، 508 نفر در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، 93 نفر در رشته‌های معارف اهل‌بیت (ع) و 47 نفر در رشته‌های انس با قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند .
وی تقویت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم به‌ویژه نسل جوان را از اهداف دیگر این آزمون برشمرد و افزود: زمان صدور کارت ورود به جلسه از 20 بهمن‌ماه سال جاری تا 9 اسفند  خواهد بود و آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 10 اسفندماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود .
مسئول دفتر قرآن و عترت (ع) استان ایلام،خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از برگزاری این آزمون در استان صورت گرفته است، عنوان کرد: آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این آزمون 6 بهمن سال جاری بوده است که افراد ثبت نامی نیز امکان ویرایش ثبت‌نام را نیز تا 9 بهمن سال جاری داشته‌اند.
captcha