مسابقات حفظ قرآن کریم خانواده انتظامی استان آغاز شد
کد خبر: 3688033
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

مسابقات حفظ قرآن کریم خانواده انتظامی استان آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه مسابقات حفظ قرآن کریم خانواده انتظامی استان آغاز شد، گفت: پلیس اسلامی و شایسته، پلیسی است که بنیه دینی و اعتقادی آن زمینه ساز امنیت روحی و روانی در جامعه باشد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس،  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن محتشمی، رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات حفظ قرآن کریم انتظامی استان ایلام، اظهار کرد: تقویت بنیه دینی و اعتقادی کارکنان زمینه ساز امنیت روحی و روانی آنان و به تبع، فراهم شدن امنیت در اجتماع است.
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان ایلام افزود: در راستای برنامه‌های ابلاغی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در طول سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ تعداد ۴۰۹ نفر از کارکنان مجموعه انتظامی استان موفق به حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء ،۲۰ جزء و حفظ کل شده‌اند .
وی اضافه کرد: در سال ۹۶ این مجموعه برابر برنامه‌های ابلاغ شده آمادگی خود را برای تربیت تعداد ۲۸۰ نفر حافظ قرآن کریم را به معاونت تربیت و آموزش ناجا اعلام که با مشوق‌های فرمانده انتظامی استان تعداد ۳۶۰ نفر برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی داشتند .
محتشمی عنوان کرد: این سازمان از سال ۱۳۹۲ تاکنون با برگزاری نهضت حفظ قرآن کریم در ناجا موفق به تربیت بیش از ۷۰ هزار نفر حافظ یک تا سی جزء قرآن کریم شده است .
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵بالغ بر ۱۵هزار نفر در این طرح مقدس و تأثیر گذار موفق به اخذ نمره قبولی شده‌اند .
وی هدف از برگزاری این مسابقات را تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظه العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در سراسر کشور عنوان داشت و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده آنان، تربیت پلیس مکتبی و آشنایی کارکنان و خانواده آنان با مفاهیم و تدبر در قرآن کریم از دیگر اهداف این مسابقات است.
محتشمی در پایان اضافه کرد: به همین منظور آزمون جامع سراسر حفظ قرآن کریم با حضور کارکنان انتظامی استان، خانواده کارکنان و پلیس‌های افتخاری از امروز در سطح استان و شهرستان‌های تابعه به مدت ۵ روز در ۷ حوزه برگزار می‌شود.
captcha