مشق «همدلی» در کارگاه آموزشی نقاشی نگار مکتب‌خانه
کد خبر: 3688046
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

مشق «همدلی» در کارگاه آموزشی نقاشی نگار مکتب‌خانه

گروه هنر: هم‌زمان با ایام فجر انقلاب اسلامی، دومین کارگاه آموزشی نقاشی جمعی نمایشگاه دائمی «نگار مکتب‌خانه» با موضوع «همدلی» میزبان دانش آموزان تهرانی است.

مشق «همدلی» در کارگاه آموزشی نقاشی نگار مکتب‌خانه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ از کتاب شهر ایران، مدیرعامل این موسسه با اعلام این خبر گفت: سال گذشته همزمان با دهه فجر کارگاه نقاشی جمعی برگزار شد که بیش از دو هزار دانش آموز تهرانی، طولانی‌ترین نقاشی انقلاب را به تصویر کشیدند، با توجه به استقبال گسترده از این برنامه ها، امسال نیز دومین دوره این کارگاه‌ها را با حضور بیش از دو هزار دانش آموز تهرانی برگزار می‌کنیم.
حامد شفیق با بیان اینکه کارگاه‌های نقاشی گروهی نگار مکتب‌خانه، با کنار هم نشاندن دانش آموزان و آموزش نقاشی به آنان، یکی شدن و همدلی را به آنان می‌آموزد، افزود: در این کارگاه‌ها که از امروز در گالری نگار مکتب‌خانه شروع شده، دانش آموزان، تجربه‌ها و آرزوهایشان را درباره یکی از مفاهیم و پیام‌های برجسته انقلاب اسلامی که همدلی بین اقشار مختلف مردم بود، به اشتراک می‌گذارند.
وی تصریح کرد: انقلاب ما به تعبیر امام (ره) انفجار نور بود، نوری که دل‌های اقشار اجتماعی یکدیگر را حول یک هدف متعالی به هم پیوند زده بود، متاسفانه این همدلی در شرایط امروز جامعه کمرنگ‌تر شده و نهاد‌ها و فعالان فرهنگی باید این روحیه جمعی را که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلی و نتیجه آن بود، تقویت کنند.
شفیق با قدردانی از استقبال مدیران و مربیان هنر مدارس از نمایشگاه و کارآگاه آموزشی گروهی نگار مکتب‌خانه گفت: این قبیل برنامه‌ها می‌تواند تا حدودی خلا آثار هنری فاخر در کلاس‌های هنر مدارس را جبران کند و دانش آموزان ضمن بازدید از آثار فاخر هنری ایران با اجرای زنده یک اثر هنری آشنا شوند، با این برنامه دو مقصود برآورده می‌شود؛ اول اینکه دانش موزان در بهترین دوره سنی یادگیری، با آثار نفیس هنری آشنا می‌شوند، دوم اینکه فرصت حضور در یک کارگاه هنری و کارگاه اموزشی پیدا می‌کنند.
کارگاه آموزشی نقاشی همدلی که از امروز شنبه (۱۴ بهمن)، در گالری نگار مکتب‌خانه شروع شده تا ظهر روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) میزبان دانش آموزان علاقه‌مند به هنر نقاشی است.
این کارگاه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار می‌شود و روز‌های زوج به دانش آموزان دختر و روز‌های فرد به دانش آموزان پسر اختصاص دارد.
نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب‌خانه (schoollery) از مدت‌ها پیش با همکاری کتاب شهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر در گالری مجتمع سرچشمه افتتاح شد و تاکنون بیش از دو هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی و عکاسی از ۷۰ هنرمند شاخص به‌نمایش درآمده که از جمله آن‌ها می‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، کورش اصلانی، بهادر پگاه، حسن روح الامین، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.
نمایشگاه نگار مکتب‌خانه، همه روزه (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان به ویژه دانش آموزان است.
علاقه‌مندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.
 
captcha