مقاومت مسلحانه، گزینه راهبردی مقابله با شهرک‌سازی اسرائیل است
کد خبر: 3688140
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
عضو مجلس ملی فلسطین در گفت‌و گو با ایکنا:

مقاومت مسلحانه، گزینه راهبردی مقابله با شهرک‌سازی اسرائیل است

گروه بین‌الملل: عضو مجلس ملی فلسطین تصریح کرد: مقاومت مسلحانه حق طبیعی ملت فلسطین و گزینه راهبردی آن‌ها برای مقابله با توطئه‌های اسرائیل از جمله ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین در قدس محسوب می‌شود.

مقاومت حق قانونی ملت فلسطین استفتحی ابوعردات، فعال سیاسی و عضو مجلس ملی فلسطین، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  با بیان این مطلب گفت: مقاومت، از جمله مقاومت مسلحانه، حق طبیعی ملت فلسطین و مورد تأیید قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی است.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با راه‌های تعامل فلسطینی‌ها با پیامدهای ناشی از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناخته شدن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از جمله اقدام اسرائیل در تسریع  روند ساخت شهرک‌سازی‌های صهونیست‌نشین در قدس گفت: مقاومت مسلحانه گزینه راهبردی فلسطینی‌ها برای مقابله با توطئه‌های جدید اسرائیل برای ساخت شهرک در قدس است.

فتحی ابوعردات با تاکید بر این که ملت فلسطین همچون گذشته به مقاومت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: مقاومت حق طبیعی ملت فلسطین است که با توجه به واقعیت موجودی که در آن قرار دارند، انتخاب شده و فلسطینی‌ها باید بدانند که باید در هر زمان شیوه مناسبی را برای مقاومت انتخاب کند.

عضو مجلس ملی فلسطین با اشاره به این که اسرائیل در برابر حق از منطق زور و قلدری استفاده می‌کند، تصریح کرد‌: ما صاحبان حق هستیم و همه جهانیان بر حقانیت ما اذعان دارند، اما این حق باید با قدرت آمیخته شود و قدرت تنها در وحدت است، زیرا زندگی و پیروزی تنها با وحدت به دست می‌آید و تفرقه منجر به ضعف، شکست و مرگ می‌شود، در حالی که ما ملتی هستیم که خواهان حیاتیم.

وی گفت: ما امروز در مقابل دشمنی قرار داریم که مسلح به سلاح‌ها و تجهیزات آمریکایی است، بنابراین در سایه واقعیت موجودی که در آن قرار داریم باید شکل و نوع مبارزه را نیز انتخاب کنیم.

مقاومت حق قانونی ملت فلسطین است

اجازه تکرار اعلامیه «بالفور» را نمی‌دهیم

وی در ارتباط با تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: تصمیم دونالد ترامپ  چیزی شبیه اعلامیه «بالفور»(سرآغاز تلاش در سال 1917 میلادی برای تأسیس رژیم جعلی اسرائیل) است که منجر به تشکیل رژیم صهیونیستی شد؛ یعنی او آنچه را که متعلق به خود نبود به کسی که استحقاق آن را نداشت بخشید و ما معتقدیم اگر توافقنامه بالفور یک بار در زمان غفلت ما به تصویب رسید، نباید بگذاریم این تصمیم ظالمانه دوباره تکرار شود.

این فعال سیاسی فلسطینی تاکید کرد: ما تصمیم ترامپ درباره قدس را هرگز به رسمیت نمی‌شناسیم و آن را از اساس لغوشده می‌دانیم، زیرا این تصمیم فاقد مشروعیت و وجاهت قانونی است.

عضو مجلس ملی فلسطین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: ما در این موضوع تنها نیستیم و برادران و دوستان عرب و مسلمان بلکه همه جهان با ما هستند، به گونه‌ای که دیدیم علی‎رغم همه فشارهای آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع ما و برضد این تصمیم رأی داد، به همین دلیل تصمیم ترامپ درباره قدس فاقد مشروعیت و غیرقانونی است.

پایان تفرقه و تقویت وحدت؛ پاسخ فلسطینیان به ترامپ


ابوعردات در ارتباط با راه‌های مقابله با این تصمیم گفت: ملت فلسطین در رویارویی با این تصمیم ظالمانه باید به سمت پایان دادن به تفرقه، شکاف و اختلاف، تقویت وحدت و مقاومت پیش رود و بر کشورهای دوست و برادران ما نیز لازم است، ملت فلسطین را تنها نگذارند.

مقاومت حق قانونی ملت فلسطین است

وحدت؛ گزینه راهبردی فلسطینیان


وی در ارتباط با ضرورت وحدت گروه‌های فلسطینی برای مقابله با دشمن اسرائیلی گفت: اسرائیل عامل این تفرقه و شکاف میان گروه‌های فلسطینی است و با همه امکانات خود برای پایدار ماندن این تفرقه تلاش می‌کند، اما ما وحدت را یک گزینه راهبردی برای خود می‌دانیم و باید به آن متمسک شویم، زیرا ایمان داریم پیروزی حقیقی تنها در سایه وحدت فلسطینیان محقق می‌شود.

مجلس ملی فلسطین، نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و اعضای کمیته اجرایی ساف را انتخاب می‌کند. جلسات این مجلس هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و مصوبات آن با اکثریت آراء در صورت حضور دوسوم اعضا در جلسه تصویب می‌شود.

رئیس این مجلس از سال ۲۰۰۳ تاکنون سلیم زعنون است، این مجلس در حال حاضر ۶۶۹ عضو دارد و اعضای مجلس قانون‌گذاری فلسطین به‌طور خودکار عضو این مجلس نیز هستند/.

 

captcha