برگزاری محفل انس با قرآن در بازرگان
کد خبر: 3688217
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

برگزاری محفل انس با قرآن در بازرگان

گروه معارف: محفل انس با قرآن و مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه در مسجد جامع بازرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی شامگاه دیروز 20 بهمن ماه حجت الاسلام سنجری امام جمعه منطقه آزاد ارس در ویژه برنامه ایام شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها که در منطقه آزاد ماکو برگزار شد در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرموده پیامبر علیه السلام مبنی بر قرآن کریم سفره خداوند گسترده در روی زمین است ،افزود: انسان‌ها باید از این سفره نهایت بهره را بجویند.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم بر رشد و شکوفای انسان تاکید دارد در حالی که امروزه انسانها به جای رشد و بالندگی به سستی و تنبلی روی آورداند و این به خاطر دوری از قرآن است.

امام جمعه منطقه آزاد ارس بر بزرگواری بشر در درگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: انسان باید بر خلقت وجود خود پی ببرد و درصدد تحقق اهداف خلقت خود باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید انسان دنیا زده شود اظهار کرد: خاک، زمین، پول، مقام و پست ارزشمند است ولی نباید دل بند آن باشیم و برای آخرت توشه هایی همچون اعمال نیکو ذخیره کنیم.

حجت الاسلام سنجری مسیر پیوستن به لقاء الله را خود یابی و دستیابی به اهداف زندگی و کوچ به دنیای آخرت ابراز کرد.

وی تنها راه رسیدن به طهارت انسان را پیوستن به ائمه اطهار ابراز کرد و ادامه داد: متوسل شدن به ائمه اطهار از جمله اموراتی که شاه کلید رهایی از قفل های ناگسستنی است.

وی در تشریح حدیث خلقت آدم و حوا گفت: زمانی که آدم در خطاب به حوا گفت از ما زیباتر در این جهان عالم وجود ندارد، آنگاه در زمانی پیوستن به فردوس اعلا، فراتر از زیبایی ها را دیدند که آن فاطمه زهرا دختر پیامبر بود.

سنجری ذکر صلوات را برترین اعمال مستحبی ابراز کرد و گفت: صلوات نظام عالم در جواب صلوات شما اهمیت ذکر صلوات را بیان میکند.

به گزارش ایکنا؛ اجرای تواشیح توسط گروه تسنیم، قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی حامد ولیزاده از جمله بخش های ویژه برنامه مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در منطقه آزاد ماکو

captcha