جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند
کد خبر: 3688388
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند

گروه فرهنگی: در گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر و در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار دو خانواده شهید دانشجو رفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، عصر دیروز شنبه 14 بهمن‌ماه تعدادی از جهادگران جهاددانشگاهی زنجان در گرامی‍‌داشت ایام‌الله دهه فجر به دیدار خانواده دو شهید دانشجو، خانواده شهیدان گوزلیان و خانواده شهید شفایی در زنجان رفتند.
شهید حبیب‌الله گوزلیان در ۲۹ اردیبهشت سال ۴۴ در زنجان متولد شد وی پذیرفته شده رشته فلسفه از دانشگاه تهران بود و با شروع جنگ تحمیلی عازم میدان نبرد شد که در ۴ اسفندماه سال ۶۵ پس از ماه‌ها حضور در جبهه به شهادت رسید. همچنین شهید رسول گوزلیان در کنار برادرش در سن ۱۷ سالگی به شهادت رسید.
جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند
وجود والدین شهدا مایه خیر و برکت برای نظام است
در دیدار با خانواده شهیدان گوزلیان، مهدی عباسی رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی همواره خود را مدیون شهدا می‌داند، زیرا این نهاد وجودش از انقلاب سرچشمه گرفته و در سال ۵۹ به فرمان امام راحل تشکیل شده است.
عباسی تصریح کرد: حرکت در مسیر شهدا یکی از مهم‌ترین اصل‌ها در برنامه‌های اجرایی جهاددانشگاهی محسوب می‌شود تا بدین وسیله دین خود را به شهدا ادا کرده و همواره در مسیر آرمان‌های آنان حرکت کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی زنجان با بیان اینکه جایگاهی که والدین شهدا به عنوان میراث‌داران عرصه ایثار و شهادت دارند بر هیچ کس پوشیده نیست، تاکید کرد: والدین شهدا با تربیت نسلی جهادگر و مبارز نقش مهمی را در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایفا کردند و وجودشان برای نظام مایه خیر و برکت است.
جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند
پیام شهدا باید زنده بماند
همچنین در ادامه این دیدار، برادر شهیدان گوزلیان اظهار کرد: پیام شهدا باید همواره زنده بماند، که در این راستا خانواده‌های شهدا و مسئولان نظام نقش بسیار مهمی را در تبیین آرمان‌ها و زنده نگه داشتن یاد شهدا بر عهده دارند تا پیام‌رسان این فرهنگ برای نسل‌های بعدی باشند.
جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند
در ادامه این دیدار جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به منزل والدین شهید غلامحسین شفایی رفتند. این شهید والا مقام در سال ۱۳۳۹ در شهرستان زنجان متولد شد و پس از تحصیلات مقدماتی در آزمون سراسری سال ۱۳۵۷ در رشته ریاضی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.
وی از نوجوانی در کلاس‌های قرآن و جلسات درس علامه طباطبایی که در زنجان تشکیل می‌شد، شرکت می‌کرد در سال ۱۳۵۶ با دانشگاه آشنا شد که از آن طریق وارد فعالیت‌های سیاسی شد و با نهضت مردم مسلمان ایرانی همراهی کرد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشایی دانشگاه‌ها به عضویت جهاددانشگاهی درآمد و مسئولیت کمیته علوم تجربی آن را به عهده گرفت که منشا خدمات زیادی در این قسمت شد. سپس برای فعالیت عقیدتی سیاسی وارد کمیته جهاددانشگاهی شد و همزمان با انجمن اسلامی دانشجویان، همکاری کرد که بعدها چندین بار به عضویت شورای مرکزی آن انتخاب شد.
باشروع جنگ تحمیلی بارها عازم میادین نبرد شد که در آخرین اعزام بر اثر اصابت ترکش خمپاره در عملیات کربلای پنج در پنجم اسفندماه سال ۶۵ به شهادت رسید.
جهادگران جهاددانشگاهی زنجان به دیدار خانواده دو شهید دانشجو رفتند
پاسداشت راه شهدا به همه ایام سال اختصاص دارد
در این دیدار مهدی عباسی رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه پاسداشت راه شهدا به همه ایام سال اختصاص دارد، اظهار کرد: پاسداشت نام و یاد شهدا فقط اختصاص به مناسبت‌های مختلف نداشته، بلکه باید در همه ایام سال راه و منش شهدا در امور مختلف جاری و ساری باشد.
عباسی با اشاره به اینکه هدف از دیدار با خانواده معظم شهدا، تجدید بیعت جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های شهدا است، تصریح کرد: در جهادددانشگاهی که نهادی انقلابی است بر این باور هستیم که باید راه شهدا را پاس داشته و این راه و اهداف آن را محدود به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی نکنیم.
قرار دادن علم در خدمت محرومان از اهداف جهاددانشگاهی است
همچنین در ادامه این دیدار، برادر شهید غلامحسن شفایی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با هدفی مقدس تشکیل شد. قرار دادن علم در خدمت محرومان جامعه یکی از اهداف والای این نهاد انقلابی محسوب می‌شود و در دوره‌ای که متخصصان خارجی، کشور را رها کردند، این نیروهای جهاددانشگاهی بودند که با جذب و فراخوان نخبگان جوان سعی در جبران کمبودهای کشور در عرصه‌های مهم داشتند.
شفایی تصریح کرد: در مقطع کنونی جهاددانشگاهی همواره در مسیر جهاد به معنای واقعی قرار دارد، زیرا جهادگران این نهاد انقلابی وارث خون و راه شهدا هستند و لازم است در این مسیر از اهداف والای شهدا پیروی کنند و موضوعی که باید مورد توجه مسئولان جهاددانشگاهی قرار گیرد، بهره‌مندی از توانمندی‌های دانشگاهیان است.
captcha