استعدادیابی کودکان در جهاددانشگاهی قزوین
کد خبر: 3688485
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

استعدادیابی کودکان در جهاددانشگاهی قزوین

گروه اجتماعی: مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاددانشگاهی قزوین اعلام کرد: جهاددانشگاهی در نظر دارد در بخش‌های ورزشی، هنری و شخصیت‌شناسی بر اساس مبانی اسلامی برای کودکان زیر ۱۴ سال طرح استعدادیابی برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، سید محمدرضا فاطمی حسینی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مراکز استعدادیابی ورزشی استان یا برای عموم قابل‌استفاده نیست و یا به‌صورت تخصصی در یک ورزش قهرمانی خاص صورت می‌گیرد و بعضاً ممکن است فردی که استعدادیابی را انجام می‌دهد به‌صورت تجربی این مهارت را کسب کرده باشد و این امر از مسیر علمی اتفاق نیفتد.
وی ادامه داد: با این تفاسیر مرکز پژوهش جهاددانشگاهی قزوین بر آن شد تا با همکاری اساتید تربیت‌بدنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای کودکان زیر ۱۴ سال استعدادیابی ورزشی انجام دهد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاددانشگاهی قزوین اشاره کرد: این خدمت که به همت مرکز پژوهش جهاددانشگاهی قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد؛ برای اولین بار در استان قزوین صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: تجهیزات این استعدادیابی توسط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در اختیار مجموعه قرار داده‌شده و این کار توسط کارشناسان و به‌صورت کاملاً علمی صورت می‌پذیرد.

شخصیت شناسی کودکان براساس مبانی اسلامی

فاطمی عنوان کرد: در بخش شخصیت شناسی، این طرح با حضور حجت‌الاسلام علیرضا عباسی مسئول مؤسسه انشاء در قزوین برگزار شده و به صورت مشاوره با کودکان و والدین آن‌ها خواهد بود.
وی افزود: طی این مشاوره که در دو جلسه اتفاق خواهد افتاد تحلیلی از شخصیت کودک به والدین ارائه می‌شود که درنهایت منجر به شناسایی استعدادهای کودکان خواهد شد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش جهاددانشگاهی قزوین یادآور شد: مرکز پژوهش جهاددانشگاهی قزوین ضمن ورود به حوزه اسباب‌بازی و تولید اسباب‌بازی‌هایی با عنوان «چیدا» در آینده‌ای نزدیک قصد راه‌اندازی گروه پژوهشی بازی‌سازی و طراحی اسباب‌بازی را دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: اسباب‌بازی‌های «چیدا» که در مرکز پژوهش این مجموعه قابل‌عرضه است مجموعه قطعات چوبی هستند که با نگاه معماری ایرانی اسلامی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان با فضای ایرانی اسلامی طراحی‌شده‌اند.
بنا بر این گزارش طرح استعدادیابی از میلاد حضرت زینب(س) آغاز شده و تا میلاد حضرت زهرا (س) ادامه خواهد داشت.

captcha