شهید شوهانی‌ها در مقابل فجایع عظیمی ایستاده‌اند
کد خبر: 3688526
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

شهید شوهانی‌ها در مقابل فجایع عظیمی ایستاده‌اند

گروه فرهنگی: امام جمعه همدان در مراسم بزرگداشت شهید احمد شوهانی گفت: اگر این ۲۱ داعشی را شوهانی‌ها دستگیر نکرده و جلوی آنها را نمی‌گرفتند قطعا فجایع عظیمی رخ می‌داد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از همدان، حجت الاسلام والمسلمین غیات الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان امروز ۱۵ بهمن ماه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع وطن و پاسدار، احمد شوهانی مسئول اطلاعات عملیات تکاور ۱۵۴ حضرت علی(ع) در مسجد مهدیه استان همدان اظهار کرد: اگر نظام جهان بگونه‌ای بود که بازتاب کارها قابل مشاهده می‌شد حتما خیرین از بازتاب عمل خیر خود و شروران از بازتاب شرارت‌های خویش بیهوش می‌شدند.
وی افزود: یکی از کارهایی که بازتاب ملکوتی بسیار زیبایی دارد، شهادت است ما اصل حقیقت را نمی‌دانیم چرا که اگر اصل اعمال خویش را می‌دانستیم تمام معاملات و برنامه‌های دنیوی مان بهم می‌ریخت.
وی تصریح کرد: شهید احمد شوهانی با رسیدن به درجه‌ی شهادت اثرات، برکات، خیرات و ثمراتی فوق العاده دریافت می‌کند که متاسفانه برای ما قابل دیدن نیست اگر می‌فهمیدیم شهید و شهادت چیست و نتایج آن چه خواهد بود قطعا یک دل نه صد دل عاشق آن می‌شدیم.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: بشر زمانی که به شرارت برسد از هر حیوان درنده و شروری، شرورتر و جنایت‌کارتر می‌شود.
محمدی با اشاره به سخن سردار اهوازیان مبنی بر اینکه بر داعشیان که مانند مغولان هستند رحم کردن نتیجه‌ای جز مرگ ندارد افزود: چنگیز خان مغول که بعد از هر تخریبی در شهرها جست‌جو می‌کرد که هیچ جنبده‌ای در آن زنده نماند روزی از سربازان خویش پرسید تا بحال در هیچ کشتاری احساس دلسوزی و رحم کرده‌اید تمام سربازان پاسخ منفی دادند جز یکی.
وی ادامه داد: او گفت «روزی به زور وارد خانه‌ای شدم که در آن پنج نفر یک عروس، داماد، پدر و مادر پیرشان و کودک چندماهه‌ی آنها بودند، شدم ابتدا عروس، داماد، پدر و مادر آنها را کشتم اما وقتی نیزه‌ خود را بر دهان کودک گذاشتم تا فرو کنم بر سرش او شروع به مکیدن آن کرد و همین مسئله برای چند ثانیه باعث برانگیخته شدن احساس ترحم در من شد».
وی افزود: پس از آن اتفاق لحظه‌ای طول نکشید که چنگیز خان دستور قتل آن سرباز را داد و اعلام کرد در میان ما رحم جایگاهی ندارد.
محمدی از قول سردار اهوازیان گفت: زمانی که یکی از داعشیان را دستگیر کرده بودیم از او پرسیدم تا بحال در هیچ یک از کشتارهایت احساس ترحم کرده‌ای؟ او گفت« هرگز، تنها زمانی که پدر مادری را مجبور به خوردن غذای آغشته به خون فرزندشان کردم با دیدن احوال آنها چند لحظه احساس دلسوزی کردم اما به کشتارم ادامه دادم چراکه اگر من این کار را نمی‌کردم کسانی دیگر آنها را به قتل می‌رساندند».
محمدی اذعان کرد: در جیب‌های اکثر سربازان تکفیری گوشواره‌ها و طلاهای آغشته به خون کودکان بود که تداعی کننده عاشورای حسینی ماست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همین ۲۱ نفر را شوهانی‌ها دستگیر نکرده و جلوی آنها را نمی‌گرفتند قطعا فجایع عظیمی رخ می‌داد.

 

 

captcha