افتتاح 5 پروژه بنیاد برکت در ایام الله فجر
کد خبر: 3688588
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰

افتتاح 5 پروژه بنیاد برکت در ایام الله فجر

گروه اجتماعی: مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در مازندران گفت: پنج پروژه بنیاد برکت در ایام فجر با اعتبار یک میلیارد و 879 میلیون و 100 هزار تومان در مازندران افتتاح می شود.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل ایسنا، رضا هادیان با بیان اینکه پنج پروژه در پنج شهر مازندران با اعتبار بیش از یک میلیارد و 879 میلیون تومان به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: این اعتبارات در دبستان 6 کلاسه برکت شهر نکا با اعتبار 6 هزار و 791 میلیون  ریال، مدرسه 12 کلاسه برکت شهید جوادی گلوگاه با اعتبارسه هزار میلیون ریال، مدرسه برکت قائم مقام فراهانی ساری با اعتبار پنج هزار میلیون ریال، مدرسه 6 کلاسه کلاردشت با اعتبار3 هزار میلیون ریال و مدرسه پل روستای برد چهار دانگه با اعتبار یک هزار میلیون ریال به بهره برداری می رسد. 
وی افزود: گستره فعالیت بنیاد برکت وسیع بوده و زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق رسانی،مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن، ورزشی، انتظامی، جاده ای، آب خیزداری، دام پروری، تامین سوخت و طرح هادی روستایی را شامل می‌شود. 
هادیان گفت: یکی از اصلی ‌ترین اهداف تاسیس بنیاد برکت،کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است. 
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی مازندران بیان کرد: الگوی فعالیت در این طرح‌ها مشارکت حداکثر 49 درصدی با بنیاد برکت و 59 درصد مشارکت کارآفرین بومی در اجرای طرح‌های کوچک و متوسط با استفاده از مدل‌های مالی خرد است و این یعنی کارآفرینان با داشتن طرحی در مناطق محروم می‌توانند یک شریک قدرتمند داشته باشند که آن‌ها را در کارآفرینی یاری کند. 
این مسئول با اشاره به اینکه شرکای برکت از طریق استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ها، نمایندگی ستاد اجرایی در استان‌ها، مسئولان و متنفذین محلی و اتاق‌های صنعت استان به این بنیاد معرفی می‌شوند، عنوان کرد: این بنیاد به مدت سه تا پنج سال با کارآفرین مشارکت اقتصادی می‌کند و پس از این مدت، 49 درصد سهام خود را به شکل اقساط به کارآفرین شریک واگذار می‌کند. 
هادیان تصریح کرد: نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های اقتصادی و جلوگیری از انحراف احتمالی سرمایه، رونق اقتصادی در مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی طرح توانمندسازی و کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم است. 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مازندران با اعلام اینکه بنیاد برکت بازوی توانمند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است، افزود: زمانی که بنیاد برکت تأسیس شد برای خود اهداف مختلفی را تعریف و ترسیم کرد که مهم‌ترین آن در حوزه مشارکت اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم بوده است. 
این مسئول ادامه داد: یکی از کارهای بنیاد برکت مشارکت در استمرار فعالیت واحدهای تولیدی که به دلیل کاهش و تعدیل نیرو، در آستانه تعطیلی قرار گرفتند است،بعد از تقاضا وضعیت براساس توجیه اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بررسی و سپس مشارکت صورت می گیرد. 
هادیان با بیان اینکه در مازندران بنیاد برکت در چندین طرح اقتصادی بزرگ مشارکت دارد، گفت: بنیاد برکت در استان با شرکت فولادین تراش آمل، پیشتازان صنعت بابل، شادشیر، پارس کاغذ نکا، زرین بالان شمال، پارس جوانه طبرستان و شرکت پاک کاغذ مرزن‌آباد همکاری اقتصادی دارد. 
هادیان خاطرنشان کرد: تقاضاهای مختلفی برای بنیاد برکت درباره ساخت مسجد، مدارس، خانه عالم، راه، پل، خانه بهداشت، بیمارستان و غیره به بنیاد برکت ارسال می‌شود که بنیاد برکت برای رفع پاسخ به این نیازها با توجه به اعتبارات هر استان پروژه‌هایی را در آن مشارکت و در دستور کار خود قرار می‌دهد. 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مازندران بیان کرد: بنیاد برکت از سال 95 در مازندران در ساخت و تعمیر بیش از 45 مسجد و در مجموع بیش از 85 مسجد در استان مشارکت داشته است و این در حالی است که بیشتر این مساجد بیش از چندین سال رها شده بودند. 
وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت از سال 95 تاکنون بیش از 23 مدرسه را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد : پل سازی در مناطق هزار جریب نکا، چهاردانگه، آب‌رسانی به مناطق محروم هزار جریب، چهاردانگه ساخت مسجد در روستای اشکورد رامسر، ساخت مسکن محرومان، پرداخت وام قرض‌الحسنه توسط بنیاد برکت در استان در حال انجام است. 
هادیان میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در استان را بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مشارکت در بیش از ۱۵ طرح توانمندسازی اقتصادی با اشتغال‌زایی کل بیش از پنج هزار و ۸۴۵ نفر، ساخت و احداث بیش از ۴۵ مدرسه با بیش از ۲۸۴ کلاس درس، ساخت و احداث بیش از ۸۵ مسجد در ۸۵ روستای محروم استان، اجرای پروژه‌های زیر بنایی شامل حسینیه، آب‌رسانی خانه عالم، پل، کتابخانه، راه مسکن، معابر روستایی، ساخت مخزن آب مرکز بهداشت استان در ۳۶ نقطه از روستاهای محرم استان، پوشش بیمه‌ای بیش از ۴۷ روستا و بیش از ۳۵ هزار نفر از روستائیان، اجرای طرح برکت خانواده برای درمان زوج‌های نابارور با شناسایی بیش از ۸۰۸ زوج و تحت درمان قرار گرفتن بیش ۳۱۶ زوج و به دنیا آمدن بیش از ۳۵ نوزاد در استان، ارائه خدمات مالی و بیمه‌ای ایتام به بیش از ۶۷۷ یتیم استان و اعطای وام قرص‌الحسنه ازدواج ، درمان و مسکن از مهم‌ترین اقدامات بنیاد برکت در استان است. 

captcha