۴۰۰۰ زبان‌شناس حوزوی در کشورهای مختلف به تبلیغ دین می‌پردازند
کد خبر: 3688622
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

۴۰۰۰ زبان‌شناس حوزوی در کشورهای مختلف به تبلیغ دین می‌پردازند

گروه اجتماعی: مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه بابیان اینکه باید از فرصت انقلاب برای تبلیغ دین استفاده کرد، گفت: چهار هزار زبان‌شناس حوزوی در کشورهای مختلف به تبلیغ دین می پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشورعصرروز گذشته 15 بهمن در نشستی با طلبه‌های حوزه علمیه سمنان بابیان اینکه چهار هزار زبان‌شناس حوزوی در کشورهای مختلف در حال تبلیغ دین هستند، گفت: با توجه به رشد و توسعه ارتباطات این مهم می‌طلبد تا برای فعالیت در فضای ادیان و مذاهب در سایر کشورها فراگیری زبان در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

وی بابیان اینکه زبان آموزان با انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، عربی و مالایی و غیره آشنا می‌شوند، متذکر شد: فراگیری زبان بین‌المللی لازمه توسعه فعالیت‌های حوزوی برای ساختن تمدن دینی است که این مهم در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به نحو مطلوب تبلور یافته است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه باید از فرصت فراهم شدن تمدن دینی به نحو شایسته بهره برد، افزود: حضور مبلغان دینی در عرصه بین‌الملل به توسعه آینده اسلام کمک شایانی خواهد کرد لذا در تعالیم حوزه تلاش شد تا در کنار دروس مختلف فراگیری زبان و ارتباطات بین‌الملل نیز گنجانده شود.

حسینی کوهساری بابیان اینکه سمنان از حوزه‌های پیشرو درزمینهٔ کسب علوم مختلف است، اذعان کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرم تا حرم می‌تواند نقش مهمی را در توسعه گردشگری مذهبی ایفا کند لذا یادگیری زبان می‌تواند در جذب سایر مبلغان و فعال‌تر شدن توریسم مذهبی اثرگذار باشد.

وی بابیان اینکه تعداد زبان‌آموزان استان سمنان بیش از ۵۰ نفر هستند، افزود: امروز شرایط حاکم در جامعه برای تبلیغ دین بسیار هموار است لذا باید از این فرصت پیش رو در قالب فعالیت‌های حوزوی به‌منظور تحقق تمدن‌ دینی بهره برد که این مهم در سمنان به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

captcha