دانش آموزان چگونه می‌توانند پاسدار انقلاب باشند
کد خبر: 3688728
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مسیب زاده تشریح کرد:

دانش آموزان چگونه می‌توانند پاسدار انقلاب باشند

گروه جامعه: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به بیان راهکارهایی برای اینکه دانش آموزان بتوانند پاسداری از انقلاب اسلامی ایران را برعهده گیرنده پرداخت.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در تبیین چگونگی انتقال چرایی شکل گیری انقلاب برای دانش‌آموزان گفت: انقلاب یکی از معجزات قرن است که با رهبری ارزشمند امام خمینی(ره) و همراهی و جان افشانی شهیدان به ثمر رسید و متعلق به همه مردم است و بخشی از نقش‌های آن مرتبط با گذشتگان بوده است که این اتفاق را رقم زدند و بخشی از آن بر عهده آیندگان است که از این انقلاب پاسداری کنند و این وظیفه متوجه دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران محوریت فرهنگی داشت، تصریح کرد: امروز نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و ما شاهد دستاوردهای بی‌نظیری هستیم که باید به دانش‌آموزان معرفی شود تا درصدد پاسداشت و حفظ آن برایند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه امروز فضای ارتباطی بسیار گسترده است و اطلاعات به سرعت در میان افراد مختلف گردش می‌کند، اظهار کرد: در این میان سیاه نمایی‌هایی وجود دارد که به خاطر وسیع بودن گستره اطلاع رسانی و شبکه‌های مجازی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در این میان وظیفه ما این است که دستاوردهای انقلابی را معرفی کنیم تا دانش‌آموز با زوایای مختلف انقلاب آشنا شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در هر دوره‌ای ابزارهای مختلفی برای تهاجم فرهنگی وجود داشته است، عنوان کرد: همیشه نباید دفاع کرد بلکه در برخی موارد باید حمله کرد؛ مسئولان باید در زمینه‌های فرهنگی رصد، پیش‌بینی و پیشگیری داشته باشند و پیش از سیاه نمایی‌های دشمن، دانش‌آموزان را با حقیقت انقلاب آشنا کنند. 

وی با بیان اینکه از نقاط ضعف باید برای تلاش ورزی بیشتر و تجربه اندوزی استفاده کرد نه اینکه به پررنگ کردن آن پرداخت، گفت: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که از بابت جوانان ناراحتی ندارند، چرا که آنها با وجود همه هجمه‌ها توانسته‌ا‌ند راه را تشخیص دهند.

مسیب‌زاده بر ضرورت تطبیق وضعیت کنونی با سال‌های پیش از انقلاب تأکید و تصریح کرد: فضای نقد باید منصفانه باشد و دستاوردها به درستی دیده شود، در غیر این صورت حاکم شدن فضای صرفا منتقدانه کمکی به حل مشکلات نمی‌کند. شکرگذاری اولین فرمان خداوند به انسان است که نباید آن را از یاد ببریم. سر تسلیم فرود آوردن در برابر شهدا و کسانی که برای شکل گیری انقلاب از جان خود گذشتند با سرلوحه عمل ما باشد و این مهم را به دانش‌آموزان نیز انتقال دهیم.

captcha