ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط روشندل مصری حافظ قرآن
کد خبر: 3688797
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط روشندل مصری حافظ قرآن

گروه بین‌الملل: علی ایمن، روشندل مصری است که علاوه بر تسلط به حفظ کل قرآن همراه با تجوید و ترتیل، با صدای جذاب و تأثیرگذاری که دارد، اقدام به ایراد خطبه‎های نماز جمعه در مسجد محل سکونت خود می‌کند.

حفظ کامل قرآن و ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط کودک روشندل مصریبه گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ علی ایمن، نوجوان روشندلی است که داخل منزل کوچکی در روستای «شیخ مکرم» از توابع استان «سوهاج» مصر زندگی می‌کند. این نوجوان مصری 15 سال سن دارد و ضمن برخورداری از هوش سرشار، از مهارت خاصی در فن ایراد خطابه برخوردار است، به‌طوری که وی با ارائه خطبه‌ها با صدایی جذاب و تأثیرگذار توانسته است، افراد زیادی را جذب کند.

علی ایمن، نابینا متولد شد و علی‌رغم همه تلاش‌های پدرش و انجام جراحی‎های متعدد نتوانست بینایی خود را به دست آورد.

وی از سه سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد و توانست در طول سه سال علاوه بر حفظ کامل کلام وحی، احادیث نبوی را نیز حفظ کند.

زمانی که علی به سن 10 سالگی رسید، یکی از اساتید روستای محل زندگی وی، استعداد او را در فن خطابه کشف کرد و او را آموزش داد تا این که وی توانست به صورت ماهرانه‌ای اقدام به ایراد خطبه‌های نماز جمعه کند.

حفظ کامل قرآن و ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط کودک روشندل مصری

علی با بیان این که در هنگام ایراد خطبه‌های نماز جمعه احساس خرسندی به وی دست می‌دهد، تصریح کرد: «یکی از اساتید روستای محل زندگیمان که قرآن را نزد او حفظ کردم، استعداد مرا در فن خطابه و سخنرانی کشف کرد و من را آموزش داد. زمانی که احساس کردم برای انجام این کار آماده‌ام، تصمیم گرفتم به صورت  داوطلبانه در روستا سخنرانی کنم و  متن سخنرانی را با خط بریل آماده می‌کنم».

حفظ کامل قرآن و ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط کودک روشندل مصری

وی تاکید کرد: «این کار در ابتدا به تلاش زیادی احتیاج داشت و من مجبور بودم نوارهای سخنرانی را که مختص به نابینایان است گوش دهم».

علی در ارتباط با آغاز حفظ قرآن توضیح داد: «من در سن سه سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم و کار حفظ را با همه قواعد ترتیل و تجوید، بعد از گذشت سه سال به اتمام رساندم و اکنون درحال آموختن قرائت‌های هفت گانه و حفظ برخی احادیث نبوی هستم».

وی از علاقه خود به تحصیل گفت و تصریح کرد: «من هر روز به همراه دوستانم با اتومبیل به آموزشگاه وابسته به الازهر در نزدیکی محل سکونتم می‌روم و نمرات درسی من نیز پیوسته عالی است».

حفظ کامل قرآن و ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط کودک روشندل مصری

وی با بیان این که روزانه چهار یا پنج ساعت را به مرور درس‎های خود با بهره‌گیری از خط بریل می گذراند، توضیح داد: «من به کتاب‌های کمک درسی احتیاج دارم که به خط بریل نوشته شده باشد و نوشتن کتاب‎های آموزشگاه الازهر به خط بریل وقت زیادی از من می‌گیرد».

ایمن علی حسن پدر 43 ساله علی که یک کارگر است، همواره خداوند را به خاطر نعمت‌هایی که به پسرش داده است، شکرمی‌کند.

حفظ کامل قرآن و ایراد خطبه‌های نماز جمعه توسط کودک روشندل مصری

او که سه فرزند دانش‌آموز دیگر نیز در خانه دارد، برای درمان پسرش تلاش‎های زیادی کرده است، اما زمانی که از درمان او ناامید شد خداوند نعمت‎های بی‌شمار دیگری را به فرزندش اعطا کرد از جمله این که فرزندش در قرائت قرآن، تجوید و ترتیل آن دارای مهارت است و به زودی به او اجازه‌نامه قرائت داده می‎شود.

پدر علی با بیان این که پسرش در تحصیل نیز موفق بوده و یک کتابخانه دینی جامع در منزل دارد، افزود: زمانی که من به خطبه‌های پسرم در مسجد گوش می‌دهم به دلیل استعدادی که در این سن به او داده شده است، احساس خوشبختی می‌کنم /.

captcha