«رحیم بخشی‌اف»؛ شاعری با هزار بیت شعر حسینی
کد خبر: 3688824
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
به بهانه درگذشت پیر غلام حسینی در جمهوری آذربایجان/

«رحیم بخشی‌اف»؛ شاعری با هزار بیت شعر حسینی

گروه بین‌الملل: سید آقا رحیم بخشی‌اف، از شاعران اهل بیت(ع) جمهوری آذربایجان بود که پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بیماری، چشم از جهان فرو بست.

«رحیم بخشی‌اف»؛ شاعری با هزار بیت شعر حسینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مرحوم سید آقا رحیم بخشی‌اف، از شاعران اهل بیت(ع) جمهوری آذربایجان که اواخر شهریورماه امسال به عنوان پیر غلام حسینی از جمهوری آذربایجان در پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی حضور داشت، شامگاه روز جمعه( 13 بهمن‌ماه) پس از سال‌ها درد و رنج بیماری، به دیار باقی شتافت.

سید آقا رحیم بخشی اف متولد 1959 از شهر باکو بود. وی در خانواده‌ای روحانی و مذهبی چشم به جهان گشود و از بدو جوانی از مکتب عاشورا تأثیر گرفت و همراه با خانواه و هم عقیده‌های خود در همان دوران خفقان کمونیستی علیرغم ممنوعیت برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا، این آیین‌ها را به نحو شایسته‌ای برگزار می‌کردند.

وی همچنین حدود 40 سال در مدح حضرت امام حسین(ع) در قالب‌های غزل و مثنوی شعر گفته و بیش از 1000 بیت شعر در رابطه با امام حسین(ع) سروده است.

وی در بیشتر شهرها و مساجد در جمهوری آذربایجان و شهر باکو در مدح امام حسین(ع) شعرسرایی کرده و عطر و بوی حسینی را در جای جای این سرزمین آکنده كرده است.

آن مرحوم در جمهوری آذربایجان به شاعر امام حسین (ع) مشهور بوده و تعدادی از اشعار وی در برخی از روزنامه‌ها به چاپ رسیده است. وی همچنین مجموعه اشعار اهل بیت(ع) خود را با تأکید بر واقعه کربلا نیز به چاپ ‌رساند.

سید آقا رحیم علیرغم اینکه از سال 2012 درگیر بیماری سرطان بوده و 48 بار شیمی درمانی كرد، لکن با وجود بیماری همچنان در راه عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین (ع) گام برمی‌داشت.

رایزنی فرهنگی ایران در باکو این ضایعه را به دوستداران اهل بیت(ع) خصوصا مردم و دینداران جمهوری آذربایجان تسلیت گفت/.

«رحیم بخشی‌اف»؛ شاعری با هزار بیت شعر حسینی

مطالب مرتبط
captcha