برلین، میزبان کنفرانس اسلامی جوانان
کد خبر: 3688890
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

برلین، میزبان کنفرانس اسلامی جوانان

گروه بین‌الملل: کنفرانس سالانه اسلامی جوانان 31 فروردین‌ماه سال آینده در برلین(پایتخت آلمان) برگزار می‌شود.

برلین؛ میزبان کنفرانس اسلامی جوانانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این کنفرانس 31 فروردین تا چهارم اردیبهشت‌ماه 97(20 تا 24 آوریل 2018) برگزار می‌شود و مسئولان این کنفرانس سراسری در فراخوانی از جوانان مسلمان و غیر مسلمان دعوت کرده‌اند تا با حضور در آن و بحث درباره مهاجران و شهروندان آلمانی، فرصتی فراهم کنند که آگاهی عمومی و اجتماعی درباره نقش اسلام در آلمان بیشتر شود.

کنفرانس اسلامی جوانان بخشی از کنفرانس سالانه‌ای است که در آن گروهی از جوانان 17 تا 25 ساله مهاجر و حتی غیر مهاجر در آلمان به شرح دیدگاه‌ها و تجربه‌هایشان درباره چالش‌ها و فرصت‌ها در کشور جدیدشان می‌پردازند.

این کنفرانس در کنار چند کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در چارچوب بحث‌های سیاسی و اجتماعی درباره نقش اسلام و مهاجران مسلمان در جامعه آلمان گفت‌و‌گو خواهند کرد.

هدف از برگزاری کنفرانس اسلامی در رده سنی جوانان در برلین این است که موضوع تنوع به عنوان یک ارزش در آلمان دیده شود و شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را در مورد ادغام مسلمانان در جامعه این کشور توسعه دهند.

این کنفرانس با حمایت شرکت سهامی غیر انتفاعی هنر و فرهنگ برای همه دانش‌آموزان در آلمان، دانشگاه «هومبولت» برلین و بنیاد «مرکاتور» آلمان برگزار می‌شود/.

captcha