جهاد دانشگاهی پل ارتباطی صنعت، دولت و دانشگاه است
کد خبر: 3688892
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
حسینی:

جهاد دانشگاهی پل ارتباطی صنعت، دولت و دانشگاه است

گروه اجتماعی: سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام این نهاد را پل ارتباطی بین صنعت، دولت و دانشگاه معرفی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد تا با همه توان و ظرفیت شبکه‌ای خود در سطح کشور اقدامات مؤثری برای توسعه استان انجام دهد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، سید غلام‌رضا حسینی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال پر کردن خلاء ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: این نهاد یک ظرفیت و شبکه بزرگ در سراسر کشور است .
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و خودکفا است گفت: در شرایط امروز جهان که علم با سرعت بیشتری بر پایه اقتصاد دیجیتال در حال رشد و توسعه است باید بیش از پیش به سمت استفاده از روش‌های نوین فناوری حرکت کنیم تا بتوانیم در مصاف با رقبا موفق باشیم .
حسینی با تأکید بر تلاش برای به‌روز بودن صنعت کشور و رشد و توسعه آن هم‌پای فناوری‌های روز دنیا، افزود: مشکلات زیادی در صنعت وجود دارد و این به‌روز بودن نیازمند یک زنجیره همکاری است .
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه امروز صنعت، بازار و مسئله فروش است، گفت: در این شرایط اگر تولید کننده بازار مناسبی داشته باشد دغدغه‌های دیگر نیز حل خواهد شد و این نیازمند توجه بیشتر به تغییر روش‌های سنتی مرسوم و استفاده از فناوری‌های نوین است .
سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام به رشد و توسعه صنعت در این استان اشاره و بیان کرد: باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات ملی با هم‌افزایی نهادهای مختلف برای رشد صنعت استان ایلام و در نهایت رفع مشکل اشتغال جوانان صورت گیرد .
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی همچنین به جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای رونق بخش‌های مختلف صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: می‌توان با برنامه‌ای مناسب زمینه‌های لازم را برای تشویق و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه صنعتی استان ایجاد کرد .
حسینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین صنعت، دولت و دانشگاه است، گفت: جهاد دانشگاهی  این ظرفیت را دارد تا با همه توان و ظرفیت شبکه‌ای خود در سطح کشور اقدامات مؤثری برای توسعه استان انجام دهد .
وی در ادامه به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی برای خدمات‌رسانی به صنعت استان اشاره و بیان کرد: اگر نوآوری و خلاقیت در صنعت، تداوم نداشته باشد نمی‌توان در بازار امروز حرکت کرد و حرفی برای گفتن داشت و این ظرفیت در جهاد دانشگاهی وجود دارد که با راه‌اندازی چنین مرکزی برای رشد و توسعه صنعت استان تلاش کرد .
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در زمینه توسعه صنعت گردشگری، سلامت و گیاهان دارویی گفت: نمی‌توان برای توسعه صنعتی استان متولی خاصی قائل شد، برای این امر مهم باید زنجیره‌ای از مسئولان و نهادهای مختلف با هم‌فکری، هم‌افزایی و همکاری تلاش کنند .
مرتضی دارایی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام نیز در این دیدار جهاد دانشگاهی را یک برند معتبر با نیروی انسانی متخصص دانست و بر توسعه و تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تأکید کرد
captcha