اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس شین برگزار شد
کد خبر: 3688908
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس شین برگزار شد

گروه فرهنگی: مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی سوگواره ملی عکس اربعین حسینی در استان ایلام با توجه به تردد میلیون‌ها زائر از مرز مهران در طول سال، یک ضرورت است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، سرهنگ حجت‌الله منصوربیگی، مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام امروز در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس شین و آیین تجلیل از برگزیدگان این سوگواره، اظهار کرد: مردم استان ایلام، چند سال است که به‌عنوان خادمین زوار اربعین حسینی خدمات شایانی را در راستای ارائه خدمات به زوار میلیونی اباعبدالله الحسین (ع) انجام می‌دهند .
وی بابیان اینکه سوگواره ملی عکس شین برای نخستین بار به همت بسیج هنرمندان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان و مشارکت نهادهای فرهنگی استان برگزارشده است، افزود: دبیرخانه دائمی عکس اربعین حسینی با عنوان «شین» باهدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی در مرکز استان دایر می‌شود .
منصوربیگی اضافه کرد: در راستای شناسایی استعدادهای برتر در استان و سایر نقاط کشور در ایام اربعین حسینی از ابتدای مهرماه سال جاری فراخوان این سوگواره در قالب‌های مختلف رسانه‌ای و فضای مجازی آغاز شد و باوجود کمبودها، 26 استان کشور و 211 نفر هنرمندان با ارسال 1003 اثر در این سوگواره مشارکت داشتند .
مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: باید از این ظرفیت که امروز استان ایلام در مسیر زوار عتبات عالیات قرارگرفته است استفاده شود، سالانه بیش از دو میلیون نفر زائر از طریق مرز مهران عازم کربلای معلی می‌شوند و توجه به هنر و فرهنگ استان یکی از ضروریات است .
وی تصریح کرد: باید فرهنگ و ریشه‌های بومی و محلی استان را به نمایش گذاشت و از فرصت اربعین حسینی استفاده شود، کمک شود که در سال‌های آینده یک سوگواره ملی و دبیرخانه دائمی در استان ایلام ایجاد شود و با توجه به تجربیات اندوخته شده از این فرصت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی استفاده کرد .
گفتنی است، این سوگواره به همت بسیج هنرمندان و با همکاری سپاه ناحیه ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام، دانشگاه ایلام، انجمن سینمای جوان دفتر ایلام و شهرداری ایلام به مناسبت ایام اربعین حسینی به میزبانی مرکز استان برگزارشده است .
در پایان این مراسم، از برگزیدگان این سوگواره در دو بخش حرفه ای و آماتور با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد .
همچنین نمایشگاه آثار برگزیده نخستین سوگواره ملی عکس شین در سالن نگارخانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام به همت بسیج هنرمندان استان با نمایش ۳۰ اثر برگزیده افتتاح شد.
captcha