ثبت‌نام 922 نفر از فعالان قرآنی در مسابقه اولین هفته قرآن و عترت البرز
کد خبر: 3688912
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

ثبت‌نام 922 نفر از فعالان قرآنی در مسابقه اولین هفته قرآن و عترت البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ارشاد البرز از ثبت‌نام 922 نفر از فعالان قرآنی جهت شرکت در مسابقه اولین هفته قرآن و عترت این استان خبرداد.

ناصر مقدم، مدیرکل ارشاد البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: مسابقات قرآنی اولین هفته قرآن و عترت البرز در سه رشته حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق با مشارکت اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت البرز و موسسات قرآن و عترت در هشت شهر استان در حال برگزاری است.
وی افزود: مسابقات قرآنی اولین هفته قرآن و عترت البرز در رشته حفظ در سه بخش حفظ پنج جز اول، حفظ جزهای پنج الی ٢٠ و حفظ جزهای ١٥ الی ٣٠ در دو رده خواهران و برادران؛ مسابقات قرائت ترتیل از ١٠ جز آخر قرآن، برای خواهران و برادران، در دو رده سنی پایین و بالای ١٥ سال؛ مسابقات قرائت تحقیق از سوره های مبارکه (شعرا و اسراء) برای خواهران و برادران، در دو رده سنی پایین و بالای ١٥ سال برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: در مجموع ٩٢٢ نفر جهت شرکت در مسابقات قرآنی اولین هفته قرآن و عترت البرز ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١١٥ نفر از اشتهارد، ١٤٠ نفر از هشتگرد، ١٣٥ نفر از نظرآباد، ٩٢ نفر از فردیس، ١٧٠ نفر از محمدشهر، ماهدشت و مشکین دشت و ٢٧٠ نفر از کرج در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی اولین هفته قرآن عترت البرز در هشتگرد در تاریخ ١٢ بهمن برگزار شد و در شهرستان اشتهارد در تاریخ ١٩ بهمن توسط مرکز قرآن و عترت اشتهارد، در شهرستان نظرآباد در تاریخ ٢٠ بهمن توسط موسسه المهدی، در شهرستان فردیس در تاریخ ١٩ بهمن توسط موسسه کوثر النبی، در محمد شهر، مشکین دشت و ماهدشت در تاریخ ١٩بهمن توسط موسسه آلاء نور، در کرج در تاریخ ٢٠ بهمن توسط موسسات ثقلین موعود و بیت النور برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقمندان می‌توانند آخرین اخبار این مسابقات و سایر برنامه‌های اولین هفته قرآن و عترت البرز را از طریق نشانی اینترنتیalborz.farhang.gov.ir یا qia-alborz.farhang.gov.ir http:// کسب کنند.

 

captcha