دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) برای نسل جوان است
کد خبر: 3688915
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
حسینی:

دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) برای نسل جوان است

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی برای نسل جوان به ‌ویژه با زبان هنر است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام امروز در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس «شین» در این استان، اظهار کرد: هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ عاشورایی است .
وی با بیان اینکه هنر می‌تواند و قادر است که بر مخاطبین خود در جامعه بدون حضور خالق اثر، تأثیر بگذارد، افزود: فرهنگ می‌تواند در تولید ادبیات انقلاب اسلامی، کشور کهن و با قدمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی کمک کند و قادر است که اقشار مختلف مردم را به حرکت درآورد و به سمت اهداف والا هدایت کند .
حسینی با اشاره به نقش هنر در ارسال کوتاه‌ترین پیام از طریق هنر و هنرنمایی هنرمندان، اضافه کرد: امروز استان ایلام دروازه عتبات عالیات و محل گذر و تردد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و مریدان اهل‌بیت (ع) است و باید از این فرصت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی به زبان هنر استفاده شود .
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بابیان اینکه انتقال پیام عاشورا باهنر شعر، نوحه، مداحی و برنامه‌های مختلف تحت عنوان تعزیه روی‌داده است، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی توجه به هنر دینی در کشور توسعه و رشد پیداکرده کرد .
وی با اشاره به اینکه این ظرفیتی برای استان است که توانمندی‌های استان در بعد گردشگری، اقتصادی و فرهنگی به سایر هم‌وطنان برای توسعه استان عرضه شود، گفت: مبارزه با ظلم، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی یک معروف است و بزرگ‌ترین معروف به فرموده امام راحل حفظ نظام و انقلاب اسلامی است .
حسینی تصریح کرد: امام راحل در مقابل دستگاه ستم‌شاهی ایستاد، روشنگری کرد، فضا را آماده کرد و مردم را همراه کرد و در مقابل ستم‌هایی که به کشور می‌شد، ایستادند و عزت و را به ملت برگرداند، ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی است .
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: در قبل از انقلاب از پیشرفت رفاه، آبادانی و  آموزش خبری نبود و مردم نقشی در انتخابات و تعیین سرنوشت خود نداشتند و امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ایران اسلامی از نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای و جهان برخوردار است .
وی با بیان اینکه امروز مایکی از 7 کشور محوری و اثرگذار در سطح جهان هستیم، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی در عرصه‌های مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و دورافتاده ایجاد شد و امروز نیز باید هوشیار و بصیر بود که در مسیر دشمن قرار نگرفت .
حسینی در پایان اظهار کرد: امروز دشمن در فضای مجازی حجم بزرگی از تخریب را علیه انقلاب در پیش ‌گرفته که مردم را از انقلاب اسلامی دور کند، اما مردم ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و این امر را با راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن بارد دیگر به نمایش خواهند گذاشت.
captcha