نصب هولوگرام بر روی قرآن‌های دارای مجوز از سال آینده
کد خبر: 3689024
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

نصب هولوگرام بر روی قرآن‌های دارای مجوز از سال آینده

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن از اجرایی شدن نصب هولوگرام بر روی قرآن‌های دارای مجوز از سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم از انتشار قرآن‌های بدون مجوز جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: احمد زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن با اشاره به لزوم جلوگیری از تخلفات برخی ناشران اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد چاپ و نشر قرآن کریم بدون مجوز بودیم که این امر مشکلاتی همچون وجود اغلاط در قرآن‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن وظیفه نظارت بر چاپ و نشر قرآن را بر عهده دارد، افزود: با توجه به این رسالت ما سعی کردیم با برنامه‌ریزی این تخلفات را به حداقل برسانیم بر همین اساس در جلساتی با مسئولان مختلف و شرکت‌های موفق در مرکز رسانه‌های دیجیتال پیشنهاد شد تا برچسب هولوگرام در مرحله نشر قرآن نصب کنیم.

زرنگار از نهایی شدن نصب هولوگرام بر روی قرآن‌های دارای مجوز خبر داد و گفت: از ماه آینده نصب هولوگرام بر روی قرآن‌های برخی انتشارات را به صورت آزمایشی اجرایی می‌کنیم به طوری که پس از اخذ مجوز چاپ یک بارکد مربع‌شکل و پس از اخذ مجوز نشر یک هولوگرام بیضی به رنگ نقره‌ای نصب می‌شود که حتی بعد از کندن آن جای هولوگرام بر روی کاغذ باقی می‌ماند تا افراد بتوانند قرآن‌های دارای مجوز را از قرآن‌های بدون مجوز تشخیص دهند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن با اشاره به اینکه نصب هولوگرام بر روی قرآن‌ها از سال دیگر اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم از انتشار قرآن‌های بدون مجوز جلوگیری کنیم.

عرضه قرآن‌های بدون مجوز به ویژه در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و قرآن کریم در سال‌های گذشته موجب بروز مشکلات بسیاری شده بود بر همین اساس سازمان دارالقرآن وعده داد با شیوه‌های مختلف از تخلفات جلوگیری کند.

captcha