برپایی سمینار قرائات قرآن در لندن
کد خبر: 3689029
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

برپایی سمینار قرائات قرآن در لندن

گروه بین‌الملل:سمینار «قرائات قرآن» به همت شعبه مؤسسه قرآن کریم وابسته به آستان حضرت عباس (ع) در لندن برگزار شد.

برگزاری سمینار قرائات قرآن در لندنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛این سمینار با عنوان «قرائات قرآنی در کتاب (البیان فی تفسیر القرآن) آیت‌الله العظمی خویی» و به دعوت دانشگاه جهانی علوم اسلامی لندن برگزار شد.

شیخ ضیاء‌الدین آل مجید زبیدی، مدیر مرکز علوم، تفسیر و چاپ قرآن آستان عباسی و جمعی از نخبگان، پژوهشگران، دانشگاهیان و علاقمندان به علوم قرآنی در این سمینار حضور داشتند.

این سمینار در چارچوب سلسله نشست‌های دانشگاه علوم اسلامی لندن در ارتباط با موضوعات قرآنی برگزار شد و میزبان پژوهشگرانی بود که هریک در ارتباط با یکی از محورهای مهم قرآنی از جمله مسئله قرائات قرآنی برگرفته از کتاب «البیان فی قرائات القرآن» آیت‌الله خویی تحقیق کرده بودند.

شیخ زبیدی در این سمینار به توضیح محورهای مهمی که از سوی حاضران مطرح می‌شد پرداخته و آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است؛ شعبه مؤسسه قرآن کریم وابسته به آستان عباسی در لندن به منظور ارائه خدمات علمی در حوزه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی براساس دیدگاه اهل بیت (ع) افتتاح شده است.

«البیان فی تفسیرالقرآن»، کتابی مهم در حوزه تفسیر، علوم قرآنی و اثر فقیه شیعی معاصر، آیت‌الله العظمی سیدابوالقاسم خویی (متوفی ۱۳۷۱ش) است. این کتاب شامل برخی از مباحث علوم قرآنی از جمله اعجاز، تحریف، نَسْخ و نیز تفسیر سوره حمد است. به رغم خواسته و هدف مؤلف در ارائه تفسیرِ سوره‌های دیگر قرآن، البیان فقط شامل تفسیر سوره حمد است. این مجموعه حاصل درس‌های وی در حوزه علمیه نجف است/.

captcha