احکام قضائی در نهایت دقت و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شوند
کد خبر: 3689365
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
سالاری:

احکام قضائی در نهایت دقت و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شوند

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ورود جدی دادستان‌های استان کرمان به بحث حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و افزود: احکام قضائی باید در نهایت دقت و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 17 بهمن در نشست مشترک با دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضائی دادگاه بخش گفت: با توجه به صراحت قانونی تشکیل پلیس اجرای احکام ضرورت دارد.
وی از ورود جدی دادستان‌های استان کرمان به بحث حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و افزود: احکام قضائی باید در نهایت دقت و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شوند.
سالاری تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دادستانی‌ها اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که با قوت در استان در حال پیگیری و انجام است.
وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان اداری دادسراهای سراسر استان کرمان، موجودی پرونده‌ها در شعب دادسرا در مجموع 11 درصد نسبت به ابتدای سال 96 کاهش یافته است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری به 179 هزار و 129 فقره پرونده در دادسراهای استان رسیدگی شده است.
وی با بیان اینکه خروجی پرونده در دادسرای کرمان 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: طی 10 ماهه گذشته به شعب رسیدگی دادسرای کرمان 40 هزار و 636 فقره پرونده وارد شده است.
وی بیان کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مقایسه با 10 ماهه سال گذشته خروجی شعب اجرای احکام 40 درصد رشد داشته است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان تأکید کرد: در حال حاضر متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادسراهای استان 39 روز است.
منبع: روابط عمومی دادگستری استان کرمان

captcha