وضع حجاب در کشور با وجود این همه توطئه شبیه معجزه است/ امیدواری به دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 3689483
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان:  

وضع حجاب در کشور با وجود این همه توطئه شبیه معجزه است/ امیدواری به دستاوردهای انقلاب

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه گفت: با وجود این که دشمنان جنبش‌های اجتماعی بسیاری علیه حجاب به راه انداختند و ما در این خصوص کم کاری کردیم باز هم وضع حجاب موجود در جامعه شبیه معجره است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته 17 بهمن در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این چهار دهه به اقتدار و پیروزی های بسیاری دست یافته است گفت: یکی از حلقه های مفقوده در گفتمان انقلاب اسلامی این است که کمتر به بیان پیروزی ها و نصرت های الهی پرداخته شده است و به همین علت ما به اندازه  کافی از این اقتدار خوشحال نیستیم و آن را نیز تبیین نمی کنیم.
وی با انتقاد به اینکه اخیرا سخن گفتن در خصوص انقلاب بیشتر جنبه منتقدانه و دردمندانه پیدا کرده است عنوان کرد: ما باید هم بر مبنای پیروزی های انقلاب و امتیازها و اقتداری که انقلاب به دست آورده گره گشایی کنیم و موانع سر راه را برداریم و هم باید از این پیروزی ها سخن بگوییم و سروده های انقلابی داشته باشیم. سخن گفتن از پیروزی های انقلاب کم شده و دردمندانه درباره غربت انقلاب سخن می گوییم که تنها تا حدی لازم است.

پناهیان با طرح این پرسش که آیا واقعا انقلاب آنقدر در معرض خطر است که دردمندانه در خصوص آن سخن بگوییم گفت: این روزها موضوعاتی همچون دفاع از انقلاب و مشکلات آن بیش از موضوعاتی مثل پیشروی و پیروزی های انقلاب مطرح می شود اما چرا از غلبه دائمی انقلاب بر خطرات و فتنه ها سخن نمی گوییم و  از این پیروزی ها شاد نیستیم؟
وی جهانی شدن پیاده روی اربعین و فراگیری زیارت کربلا نسبت به اوایل انقلاب را یکی از یکی از دستاوردهای انقلاب شمرد و گفت: قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس شعرها و سروده هایی در خصوص کربلا داشتیم که موضوع آنها آرزوی زیارت کربلای معلی بود اما الآن نیز باید همان شعرهای غریبانه را بگوییم؟ امروز که کربلا را جهانی کردیم و کربلا در اوج اقتدار تاریخی خود به سر می برد؟ امروز باید با استفاده از شعارهایی مقتدرانه، از قدرت و جهانی شدن کربلا سخن بگوییم و بگوییم دیگر نمی گذاریم کربلا غریب شود و کربلا را جهانی تر می کنیم. 
این استاد حوزه علمیه به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا فرمودند از فتنه در آخرالزمان نترسید چون منافقین را رسوا می سازد؛ یعنی اعتماد به نفس داشته باشید و نترسید. فتنه ها در زمان ما سریع به شکست می خوردند و باعث رسوا شدن سران آنها می شود؛ پس ما هنگام دفاع از انقلاب اگر خود را در معرض پیروزی ببینیم قدرتمند تر عمل خواهیم کرد تا این که در موضع شکست ببینیم.
پناهیان در ادامه به شمردن برخی از سرمایه های فرهنگی قابل اتکاء پرداخت و گفت: ما باید همیشه وضعیت خود از نظر فرهنگی اقتصادی سیاسی را مورد بررسی قرار دهیم و سرمایه های قابل پیشروی را تقویت کنیم.

وی افزود: به عنوان نمونه بعضی ها با مشاهده وضع کنونی حجاب در جامعه خیلی نگران می شوند که البته جای ناراحتی هم دارد و این وضعیت نامطلوب باید اصلاح بشود اما این آسیب در صورتی است که ما برای باقی ماندن همین حد از حجاب هیچ تلاش چشمگیری نکردیم و دشمنان ما سرمایه گذاری بسیاری برای از بین بردن حجاب کردند؛ با وجود این که دشمنان جنبش های اجتماعی بسیاری علیه حجاب به راه انداختند و ما در این خصوص کم کاری کردیم وضع حجاب موجود در جامعه شبیه معجره است.
وی با اشاره به ناکام ماندن دشمنان در تخریب دین و دینداران یادآوری کرد: دشمنان قبل از انقلاب تلاش بسیاری برای تخریب و تمسخر روحانیت می کردند؛ حتی در دانشگاه ها سعی بسیاری بر مطرح کردن جدایی دانش و ایمان داشتند. در حال حاضر نیز موج این تخریب ها بیشتر شده و سعی می کنند تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه را به روحانیت نسبت دهند اما در این زمینه نیز ناکام ماندند و نتیجه دلخواه خود را نگرفتند. 
پناهیان با استناد به قرآن کریم، ولایتمداری مردم را عامل پیروزی های جبهه ی حق دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم فرموه است: ( كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ﴿۲۴۹﴾بقره)  یعنی پیروزی حق ارتباطی به اکثریت ندارد و خداوند اقلیت قلیل را هم در بیان کرد: رهبری و مدیریت کلان در کشور ما هوشمندانه تر از رهبری و مدیریت کلان در آمریکا بوده است. ما نسبت به سی سال پیش قوی تر شده ایم پس دلیلی ندارد که در آینده قوی تر از الآن نباشیم.
آینده امیدوارانه

وضع حجاب در کشور با وجود این همه توطئه شبیه معجزه است/ امیدواری به دستاوردهای انقلاب

این کارشناس مسائل دینی جبهه مقاومت را ارتش مقتدر جهانی منطقه ناامید و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ و وعده داده است که اثر خون شهیدان را از بین نخواهد برد. کار رزمندگان و شهدای مدافع حرم که از چند ملیت در کنار یکدیگر برای نابودی کفر و استکبار جمع شده اند بسیار والا و ارزشمند است و در تاریخ ماندگار خواهد شد. اگر کل بودجه کشور طی دهه‌های اخیر را یکجا هزینه می کردیم بازهم نمی‌توانستیم مقتدرترین ارتش جهانی که اکنون در منطقه شکل گرفته را داشته باشیم.
این سخنران در پایان گفت: امروز مردم بیش از گذشته به نظام امیدوار شده اند و آینده انقلاب بسیار روشن است. البته کم کاری های مسئولین نیز قابل اغماض نمی باشد.  در آینده جلوه هایی از پیروزی و نصرت الهی مشاهده می‌شود که امروز نمیتوانیم آن را تصور کنیم همان‌طور که در سال های گذشته نمی‌توانستیم بیداری اسلامی و پیروزی‌های جبهه مقاومت و پیشروی انقلاب را پیش‌بینی کنیم.

خبرنگار: سجاد حکیمی

captcha